۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۶۴
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نوارابزار Ask.com یک بدافزار بسیار خطرناک است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در ماه آوریل سال 2015، گزارش‌هایی منتشر شد در مورد اینکه نوارابزار Ask.com به‌عنوان یک بدافزار عمل می‌کند که با استفاده از حمله نوع مردمیانی (MITM) اقدام به سرقت اطلاعات کاربر قربانی می‌کند. پیرو این خبر، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه Jeeves نوارابزار این شرکت یک بدافزار است و مرکز امنیتی محافظت در برابر بدافزار شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت از این به بعد این نوارابزار را به‌عنوان یک تهدید سایبری به‌حساب آورده و هر جا این بدافزار را ببیند آن را از کار خواهد انداخت.
شرکت مایکروسافت بعد از به‌روزرسانی وب‌سایت مرکز امنیتی محافظت در برابر بدافزار خود، اعلام کرد که نسخه جیوس (Jeeves) نوارابزار Ask.com خود را به‌عنوان صفحه اصلی مرورگر اینترنتی کاربر قرار داده و به‌عنوان موتور جستجوی اصلی رایانه کاربر عمل می‌کند. بر اساس ادعای شرکت مایکروسافت، آخرین نسخه از نوارابزار Ask.com مشکلی ندارد، اما نسخه Jeeves آن باید پاک شود و نسخه جدیدتر باید جایگزین شود.

شرکت مایکروسافت گفت: "نسخه‌های قدیمی‌تر نوارابزار Ask.com کنترل شما را بر موتورهای جستجو محدود می‌کند. این نسخه از نوارابزار اجازه غیرفعال کردن و ایجاد تغییرات در موتور جستجو را به شما نمی‌دهد."

مسئولین وب‌سایت Ask تأیید کردند که نسخه جدید نوارابزار این شرکت کاملاً با سیاست‌های مایکروسافت سازگار است. همچنین مسئولین این وب‌سایت تاکید کردند که کاربران باید جدیدترین نسخه بروز رسانی این بدافزار را دانلود کنند و این بسیار ضروری است. همچنین سخنگوی Ask.com اعلام کرد که تنها یک درصد کاربران این نوارابزار با مشکل مورداشاره روبرو شده‌اند.
سهم موتور جستجوی Ask از کاربران اینترنتی تنها 0.26 درصد است.

موتور جستجوی Ask.com متعلق به شرکت اینترنتی آمریکایی اینتراکتیو کورپوریشن است. این شرکت وب‌سایت‌های دیگری نظیر: Match.com، ShoeBuy و Tinder را اداره می‌کند. اینتراکتیو کورپوریشن یک شرکت اینترنتی آمریکایی است که صاحب ۵۰ نام تجاری در ۴۰ کشوراست که دفتر مرکزی ساختمان آن در شهر نیویورک است. بری دیلر (Barry Diller) رییس هیئت‌مدیره و مدیر اجرایی گروه اینتراکتیو است. در آوریل ۲۰۱۱، این شرکت همکاری خود را با گوگل گسترش داد و تمامی تبلیغات از طریق جستجوهایی که در وب‌سایت‌های زیرمجموعه این شرکت مانند اسک دات کام و بقیه صورت می‌گیرد را به گوگل سپرد. این معامله، درآمد ۳٫۵ میلیون دلاری را عاید اینتراکتیو کرده است.

بری دیلر رییس این شرکت، صهیونیست است و در گذشته نیز رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل اجرایی قسمت رادیو و تلویزیون شرکت‌های فاکس قرن ۲۱ و پارامونت و مدیرعامل اجرایی رادیو و تلویزیون آمریکا بوده است.

نشریه فوربز در می ۲۰۱۴ اعلام کرد که دارایی او بالغ بر ۲٫۴ میلیارد دلار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر