۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۴۸
در گزارشی آمده است: در حالی تعدادی از گروه های هکر با جدی گرفتن افشاگری وهشدارهای مطرح شده از سوی اسنودن، دست به تغییر شیوه های ارتباطی خود زده اند، که در طرف مقابل مردم عادی بی توجه به این هشدارها اقدام خاصی را برای محافظت از حریم شخصی خود در فضای آنلاین انجام نداده اند.
 به استناد این گزارش که از سوی هنری جکسون گزارشگر مجله ی امنیتی Society تنظیم شده است: درست بعد ازانتشار 7.1میلیون سند محرمانه و طبقه بندی شده  از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، حداقل 3 شبکه ی وابسته به القاعده که برای انجام حملات تروریستی ضد بریتانیا طرح ریزی شده بودند،  تاکتیک های خود را تغییر داده اند.

 به دنبال افشاگری های اسنودن، القاعده شیوه های ارتباطی خود را تغییر داده است به گونه یی که دیگر بجای استفاده از ایمیل و تلفن همراه از پیک های انسانی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند و همچنین وب سایت های افراطی و تندرو برای جلوگیری از ردگیری حامیانشان، برنامه های رمزنگاری شده یی را در اختیار آنان قرار داده اند.

 Robin Simcox از خبر گذاری Daily Mail گفت: "در حالی که طیف گسترده یی از حملات و تهدیدات ضد غرب از سوی کشورهای یمن، سوریه، سومالی و القاعده در پاکستان در حال شکل گیری است واقعاً جای تعجب و حیرت دارد که اسنودن بی توجه به این مسائل بر روی کاستی های NSA متمرکز شده است. اسنودن متوجه نیست که با این کار موجب دور ماندن مجرمین و مظنونین امنیتی از کانون توجهات جهانی می شود."

 اسنودن با انتشار اسناد طبقه بندی شده در رسانه ها پرده از برنامه های نظارتی وتجسسی آژانس امنیت ملی آمریکا( NSA) و ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) مثل استراق سمع مکالمات تلفنی و جاسوسی از فعالیت های اینترنتی برداشت.

 اسنودن که در حال حاضر در روسیه زندگی می کند از سوی آمریکا به اتهام جاسوسی و سرقت اسناد دولت، تحت تعقیب و پیگرد قانونی است.

 یافته های تحقیق پیمایشی مرکز ابتکارات دولتی از 23 هزار کاربر اینترنت از سراسر جهان  نشان می دهد که علی رغم تلاش های صورت گرفته ازسوی اسنودن برای آگاه سازی مردم، تنها 60 درصد کاربران، اسنودن را می شناسند و در مورد افشاگری های او مطلع اند و در میان این 60 درصد صرفاً 39 درصد آنها به دنبال این افشاگری ها، رفتار خود را در فضای آنلاین تغییر داده اند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر