۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۶۲
یکی از کارشناسان رسانه‌ای گفت: شبکه‌های اجتماعی برخلاف نام و ماهیت ظاهری آنان، شبکه‌هایی ضد اجتماعی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کهوند صبح امروز در جمع پاسداران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در حسینیه ثارالله ستاد این سپاه گفت: ما باید از دو تهاجم بزرگ فرهنگی استکبار علیه مسلمانان که یکی ماجرای آندلس و دیگری 8 سال جنگ علیه کشور ما بود درس بگیریم.

وی هر یک از واژه‌های رهبر معظم انقلاب را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: امروز هویت اسلامی و ملی ایران و دیگر کشورهای جهان مورد تهاجم و تاخت و تاز فرهنگی استکبار جهانی قرارگرفته است.

کهوند مخالفت با اینترنت، ماهواره و رسانه را مخالفت با علم و فناوری ندانست و گفت: افرادی که مخالفان اینترنت و ماهواره را ضد فناوری می دانند خودشان ضد علم هستند چرا که رهبر معظم انقلاب معتقد است هرچیزی علم نیست، علم تولیدی است که اقتدار آفرین است و هر کشور دارای علم دارای سلطه و قدرت است.

مبلغ حوزه علمیه قم، بومی سازی علمی را برای کشور اقتدار آفرین دانست و تأکید کرد: اگر اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و سیستم عامل‌هایی که روی تلفن‌های همراه و کامپیوترها پیاده می شود ایرانی باشد و مدیریت و فرهنگ آن ایرانی باشد من نیز مبلغش خواهم شد. 

این کارشناس رسانه بیان کرد: همه سیستم‌های عامل، اینترنت، نرم افزارها، سخت افزارها و محتوای آن آمریکایی است بنا بر این مخالفت برای آمریکایی بودن آن است نه این که مخالف تکنولوژی باشیم.

وی هک کردن تلفن‌های همراه و دسترسی به تصاویر خانوادگی ثبت شده در تلفن همراه را یکی از آسیب‌های پیش روی جامعه امروز اعلام کرد و گفت: ما نباید تصاویر خانوادگی خود را در کامپیوتر و تلفن‌های همراه خود ثبت کنیم چرا که به راحتی قابل هک شدن است.

مبلغ حوزه علمیه قم در ادامه شبکه‌های اجتماعی را برخلاف نام و ماهیت ظاهری آنان، شبکه‌هایی ضد اجتماعی دانست و گفت: اینکه یک نفر در داخل اتاق خانه خود با یک نفر دیگر در اتاق خانه‌ای در جایی دیگر ارتباط داشته باشد و اطلاعات یکدیگر را دریافت کنند شبکه اجتماعی دروغین است.

وی با اشاره به این شبکه‌های اجتماعی در حال دریافت افکار مردم هستند تا براساس آن برنامه خود را عملی کنند گفت: طی 35 سال گذشته با وجود ماهواره و اینترنت مردم ایران تا سال قبل ساپورت پوش نبودند اما  از طریق نظر سنجی‌های شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند ایرانی‌ها  به سریال‌های ترکیه علاقمند هستند و آنها موفق شدند طی مدت چهار ماه زنان ایرانی را ساپورت پوش‌کنند.

حجت‌الاسلام کهوند در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کشوری در تاریخ دنیا تحریم رسانه‌ای و ارتباطی نشده است یادآور شد: سیستم عامل ویندوز از شرکت آمریکایی مایکروسافت است که این شرکت برای بروز رسانی ویندوز 7 به 8 به دلیل تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد اما همین شرکت یک شبکه اجتماعی به نام اسکایپ دارد که نه تنها ما را تحریم نمی کند بلکه از ایرانی‌ها با دادن فضایی رایگان برای ثبت اطلاعات خود استقبال می‌کند.

 کارشناس شبکه‌های اجتماعی با اشاره به یکی دیگر از نمونه‌های تحریم فضای مجازی یادآور شد: در ابتدای ورود به اینترنت نخستین سایتی که مراجعه می شود گوگل است، گوگل بیش از 200 سرویس دارد که یکی از آن‌ها  سیستم عامل اندروید است اما اگر بخواهی این نرم افزار را از فروشگاه گوگل خرید کنید متوجه می شوید تحریم هستید اما همین گوگل در گوگل پلاس تحریم نمی‌کند.

کهوند همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از افراد اعلام می کنند برای تغییر رویکرد فیسبوک وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند یاد آورشد: متأسفانه تعداد زیادی ازاین افراد قربانی این کج فهمی شدند و آنها را از دست دادیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر