۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۲۰۶۵
یک نشریه صهیونیستی در گزارشی از فروش یک میلیارد دلاری تجهیزات نظامی و اطلاعاتی به سه کشور بحرین، امارات و مغرب خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از دفاع‌پرس، از زمان امضای توافقات سازش و علنی‌سازی روابط میان برخی کشور‌های عربی با رژیم تل آویو، صهیونیست‌ها مقصد خوبی برای صادرات تجهیزات نظامی و امنیتی - اطلاعاتی خود پیدا کرده اند و به نوشته نشریه «اسرائیل دیفنس» این نوع صادرات بخش مهمی از تعاملات تل آویو با کشور‌های مذکور را در بر می‌گیرد.

به نوشته پایگاه خبری عربی ۲۱، نشریه «اسرائیل دیفنس» نوشت که طبق گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی صادرات تجهیزات نظامی و اطلاعاتی به کشور‌های مغرب، بحرین و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود.

در گزارش این نشریه آمده است: «این داده‌ها همچنین در گزارش شرکت PWC، یک شرکت بزرگ جهانی که خدمات مالی و نظارتی و مشاوره حرفه‌ای ارائه می‌دهد، آمده است، در حالی که قبلاً چنین معاملاتی به شکل مخفیانه با هدف سرپوش گذاشتن به روابط پنهانی منعقد می‌شد، اما امروزه پس از امضای قرارداد‌های عادی سازی، معاملات به صورت علنی منعقد می‌شود که باعث شده است این کشور‌ها به فعال‌ترین مشتریان صنایع نظامی اسرائیل تبدیل شوند».

در این راستا ژنرال «تالیا گازیت»، فرمانده سابق نیرو‌های دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اسرائیل دیفنس گفت: «این آمار نشان می‌دهد که اسرائیل به یک قدرت امنیتی جذاب برای کشور‌هایی که به دنبال تجهیزات پدافند هوایی هستند، به ویژه پس از شروع جنگ در اوکراین تبدیل شده است. همچنین ترس فزاینده این کشور‌های عربی از خطر موشک‌ها و پهپاد‌ها و همزمانی افزایش قیمت نفت با توافقنامه‌های عادی سازی، کشور‌های عربی را بر آن داشته تا بخشی از بودجه خود را سمت قراردا‌های نظامی با اسرائیل پیش ببرند».

اسرائیل دیفنس در ادامه نوشت: «در همین زمینه، این گزارش نشان می‌دهد که در نتیجه جنگ اوکراین، اروپا به خریدار اصلی سامانه‌های تسلیحاتی اسرائیل تبدیل شده است. اروپا مقصد ۴۱ درصد از صادرات نظامی اسرائیل را تشکیل می‌دهد و این نشان از رتبه پنجم اسرائیل در شاخص جذابیت سامانه‌های پدافند هوایی را دارد؛ در حالیکه پیش از این در رتبه هجدهم قرار داشت».

این نشریه با بیان اینکه میانگین هزینه‌های رژیم غاصب صهیونیستی بین ۱۵ الی ۱۸ میلیارد دلار است، افزود: «ایالات متحده سالانه ۳.۳ میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی به اسرائیل می‌کند. همزمان صنایع هواپیمایی و دفاعی اسرائیل با همتایان آمریکایی خود ارتباط تنگاتنگی دارند و اسرائیل بازار مهمی برای قطعات و مواد اولیه در آمریکا از جمله در زمینه‌های هوانوردی و هوافضا است؛ در نتیجه اسرائیل در حال حاضر با سهم ۲۰ درصدی، دهمین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان در پنج سال گذشته محسوب می‌شود».

آمار صادرات تسلیحاتی بیش از یک میلیارد دلاری رژیم صهیوینستی به امارات، بحرین و مغرب، در حالی است که روز گذشته نیز شرکت اسلحه سازی صهیونیستی «رافائل» از افتتاح دفتر خود در امارات متحده عربی خبر داد و آن را یک «رویداد تاریخی» دانست.

در تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر) نیز روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: «پیمانکاران نظامی اسرائیل توافق‌نامه‌هایی را برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته با امارات متحده عربی و بحرین امضا کرده‌اند. آن‌ها همچنین برای ساخت کارخانه‌های تولید پهپاد‌ها در مراکش توافقنامه امضاء کردند و در حال بحث در مورد فروش هر چیزی از فناوری رادار‌های پیشرفته تا امنیت سایبری به سه کشور مزبور هستند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر