۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۷۰
شهردار کاشان، با برشمردن برخی چالش‌های این منطقه در زمینه مدیریت بحران، از معطل ماندن طرح‌های این حوزه از جمله طرح جامع پدافند غیرعامل کاشان انتقاد کرد.
شهردار: دهکده سلامت کاشان به دور از نگرش سلیقه‌ای ساخته می‌شود
شهردار: دهکده سلامت کاشان به دور از نگرش سلیقه‌ای ساخته می‌شود
کاشان - ایرنا - شهردار کاشان گفت: دهکده سلامت به دور از نگرش سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی در یکی از ورودی‌های این شهر ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن بخشنده امنیه روز یکشنبه در دیدار شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی کاشان بدون اشاره به زمان و اعتبار درنظر گرفته برای ساخت دهکده سلامت این شهر افزود: این دهکده باید با دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت یعنی یک میلیون نفر ساخته شود که بر این پایه مشاور طرح باید مطالعه‌های مرحله صفر آن را به صوررت  EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) و با جانمایی دقیق آغاز کند.

شهردار: دهکده سلامت کاشان به دور از نگرش سلیقه‌ای ساخته می‌شود

وی با تاکید بر نگرش جامع و برنامه‌ریزی بلندمدت برای رفع مشکل‌های کاشان به ویژه در حوزه‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: با اقدام‌های مقطعی نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد که البته راه عبور از این مشکل‌ها برخورداری از نگاه چندوجهی و اجرایی کردن مجموعه‌ای از برنامه‌های هماهنگ و یکپارچه است.

شهردار کاشان، ترافیک در این شهر را دغدغه و یکی از بسترهای هزینه‌بر برای شهروندان دانست و تصریح کرد: الگوهای نادرست و صدور برخی مجوزها در گذشته زمینه‌‍‌ساز تشدید این معضل برای شهروندان شده که باید این رویه‌ها به صورت اساسی اصلاح شود.

وی از به‌کارگیری ۲ مجموعه مشاور برجسته با عنوان‌های «جامع» و «طه» خبر داد و گفت: مشاور طه ویژه فعالیت‌های عمرانی شهر است و مشاور جامع تمام اقدام‌های مدیریت شهری را پوشش می‌دهد.

بخشنده امنیه، هم‌افزایی و تعامل با شهرهای همجوار را از جمله رویکردهای ضروری برای توسعه منطقه کاشان دانست و گفت: نه تنها مشارکت تمامی نهادها و اداره‌های شهرستان و منطقه برای مدیریت شهری ضروری است، بلکه باید آحاد شهروندان را نیز در تصمیم‌هایی به صورت موثر و واقعی دخالت داد.

شهردار کاشان، توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را ضروری بیان و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها در راستای توسعه شاخص‌های مطلوب در این حوزه تاکید کرد.

وی، حرکت کاشان به سمت شهری هوشمند را از اولویت‌های شهرداری در دوره مدیریت شهری خود برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مختلف می‌توان شاهد توسعه این عرصه به ویژه در شهرستان کاشان باشیم.

بخشنده امنیه، اعطای تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای گسترش این ظرفیت و بهره‌گیری از تجربه‌ها و امکانات شهرداری اصفهان در زمینه پایش برای کاشان را یادآور شد.

وی بر توزیع عادلانه خدمات و امکانات و همچنین اجرای کار جهادی در برخی مناطق شهر کاشان مانند کوی حسین‌پور تاکید کرد و گفت: چنین اقدام‌هایی باید استمرار داشته باشد.

شهردار کاشان، با برشمردن برخی چالش‌های این منطقه در زمینه مدیریت بحران، از معطل ماندن طرح‌های این حوزه از جمله طرح جامع پدافند غیرعامل کاشان انتقاد و اضافه کرد: بی‌توجهی به چنین الزام‌های پیشگیرانه‌ای عامل وقوع خطرات و بحران‌های جبران‌ناپذیر برای شهر و منطقه است.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر