۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۸۶
مدیر عامل شرکت آبفای کشور :
مدیر عامل شرکت،گفت: بر اساس گزارشی که ستاد پدافند غیر عامل منتشر کرده ورودی آب عادی، ذخایر آب متوسط و توزیع عادی است. از سوی دیگر ترک‌های بزرگ در ساختمانهای اداری، ریزش بخشی از مخزن 15 هزار متر مکعبی و ترک و نشت مخزن 20 هزار متر مکعبی گزارش داده شده که برآورد خسارت تا فردا صورت خواهد گرفت.
 مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور گفت: وضعیت آب‌رسانی به مناطق زلزله‌زده مشکل جدی ندارد و آب ضد عفونی شده به دست مردم می‌رسد؛ خط انتقال اصلی آب که از طریق آن به استان بوشهر، بخشی از استان هرمزگان و بخشی از استان خوزستان آب‌رسانی می‌شود خوشبختانه آسیب ندیده است.

حمیدرضا جانباز با تاکید بر سالم بودن خط کوثر که 760 کیلومتر طول دارد و از طریق آن آب شرب استان بوشهر تامین می‌شود، گفت: اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب و بهره‌برداری خط خلیج فارس از ابتدای وقوع زلزله در منطقه بوده و خط کوثر را بازدید کردند. مشکل جدی در مورد آب‌رسانی شهرها و روستاها وجود ندارد .

وی افزود: در شهر برازجان که نزدیک محل وقوع زلزله بوده است دو مخزن 15 هزار متر مکعبی و 20 هزار متر مکعبی آسیب‌های جزئی دیده‌اند به گونه‌ای که بخشی از دیوار مخزن 15 هزار متر مکعبی ترک خورده و بخشی از دیوار ریزش داشته و از سوی دیگر مخزن 20 هزار متر مکعبی نیز ترک خورده و نشت آب دارد اما با این وجود آب‌رسانی به صورت عادی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا کشور با اشاره به این که در روستاهای آسیب دیده کمپ‌های سیار دایر شده است، گفت: در بخش‌هایی که شبکه دچار مشکل شده، از لحظات اول زلزله آب رسانی سیار انجام می‌شود و اکیپ‌های استانهای معین به ویژه استان فارس در منطقه حاضر شده و از طریق تانکر آب رسانی انجام می‌دهند.

جانباز با تاکید بر این که مشکل جدی در خصوص تامین آب شرب شهروندان وجود ندارد، گفت: در بخش‌هایی که روستاها کاملا تخریب شده‌اند، آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد و برای این کار 12 دستگاه تانکر آب‌رسان که توسط استانهای فارس و بوشهر اعزام شده‌اند برای آب رسانی سیار فعال هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات کامل در مورد میزان خسارت مناطق زلزله زده و دو مخزن مذکور تا روز آینده گفت: تیم فنی برای بررسی دو مخزن آسیب‌دیده در محل مستقر هستند و در صورتی که میزان ترک‌خوردگی کم باشد، مشکل خاصی وجود ندارد اما در غیر این صورت در زمانی که بشود مخزن را تخلیه کرد، برای این کار اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر می‌خواهیم در جاهایی که روستاها دچار حادثه شده‌اند تامین آب شرب را انجام دهیم، گفت: میزان آسیب وارد شده به تاسیسات آبی جدی نبوده و دغدغه خاصی از این لحاظ نداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر