۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۵۴۵
با حضور شرکتهای توزیع برق
سمینار پدافند غیرعامل با حضور مدیران، معاونان و کارشناسان شرکت‌های توزیع برق جنوب کشور در شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این سمینار گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی معاونت‌ها،‌ مدیریت‌ها و کارکنان این شرکت، هم‌اینک در ابعاد مختلف آمادگی کاملی برای مواجهه به هر شرایطی را داریم.

سید محمدحسن صحراییان افزود: برپایی سمینارها پدافند غیرعامل، تلاشی برای ارتقای سطح آمادگی دفاعی تخصصی بدون استفاده از ابزارهای جنگی است، سطحی از آمادگی که در بعد تخصصی در زمینه توزیع انرژی برق نیاز به آن وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم کسب و ارتقای آمادگی‌ در ابعاد مختلف، برنامه‌ای تحت عنوان سمینار پدافند غیرعامل با حضور شرکت‌های توزیع جنوب کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق شیراز برگزار می‌شود.

صحراییان با یادآوری اینکه این سمینار در قالب برنامه‌ای علمی-آموزشی و به‌مدت یک روز، با حضور بیش از150کارشناس از شرکت‌های توزیع برق شیراز، بوشهر، اهواز، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد در شیراز برگزار شد و سه‌تن از مربیان توانمند، توانیر آموزش‌هایی را به شرکت کنندگان ارایه دادند.

وی اهداف این سمینار را ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های شرکت کنندگان در خصوص پدافند غیرعامل در سطح شرکت‌های توزیع برق، استفاده از تجارب متخصصان در این ارتباط و تبیین راهکارها و فرآیندهای دست‌یابی به سطحی مطلوب از آمادگی‌های دفاعی در برابر هرگونه تهدیدی است.

صحراییان با تصریح اینکه هر فرد در زندگی شخصی، اجتماعی و حرفه‌ای خود باید دارای برنامه‌ریزی و سطحی از آمادگی برای مواجهه با شرایط سخت را داشته باشد، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب ایجاد و افزایش سطح بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات مختلف دشمن می‌شود.

وی با تشریح حساسیت وظایف محوله به شرکت‌های توزیع برق به‌عنوان تامین کننده انرژی برق بخش‌های مختلف از جامعه و وابستگی تمام فعالیت ها به انر‍ژی الکتریکی، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته و افزایش ظرفیت شبکه های فشار متوسط در سالهای اخیر وضعیت شرکت توزیع برق شیراز به طوری نسبی از سطح و جایگاه بسیار مناسبی برخوردار بوده و متخصصان و کارکنان این شرکت با تلاشی بی‌وقفه، زمینه توزیع انرژی پایدار و مناسب برق را برای تمام مشترکان خودفراهم کرده اند.

صحراییان همچنین گفت: منظور از پدافند غیرعامل در صنعت برق، بالابردن سطح ضریب ایمنی شبکه‌های توزیع و امنیت تجهیزات برق‌رسانی، بازیابی سریع شبکه،کاهش مدت و منطقه خاموش ،بازیابی شبکه در شرایط بحرانی و آموزش و ارتقاء مهارت‌های مدیریتی در شرایط بروز بحران است اگرچه هم‌اینک نیز این آمادگی در سطحی مناسب به طور نسبی وجود دارد.

یافتن راهکارهای علمی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شیراز گفت: یافتن راهکارهای علمی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، یکی از اولویت‌ها به‌شمار می‌رود و در این راستا از سال 88 اقداماتی را با همکاری دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی-تخصصی آغاز شده است.

محمدرضا سلاحی در حاشیه سمینار گردشگری و بهینه‌سازی مصرف انرژی، در جمع خبرنگاران افزود: این سمینار در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص ممیزی انرژی و تعامل بیشتر با حوزه گردشگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در زمینه ممیزی انرژی در سطح استان فارس چندین شرکت توانمند فعالیت می‌کنند، از انعقاد قراردادی با دانشگاه صنعتی شیراز برای ممیزی انرژی در حوزه کشاورزی خبرداد و گفت: چندین طرح ممیزی نیز با همکاری دانشگاه شیراز ساماندهی کرده و انجام داده‌ایم که به تولید آزمایشی رسیده است.

سلاحی بیان کرد: بهینه‌سازی مصرف آب و برق به‌صورت مشترک در حوزه مصرف خانگی یکی از طرح‌های تخصصی کار شده با دانشگاه شیراز بود که طی آن پیش‌بینی آموزش 4 هزار مشترک در قالب یک پایلوت آموزشی شده است.

معاون شرکت توزیع برق شیراز گفت: در حوزه ساختمان نیز با دانشگاه صنعتی قرارداد تحقیقاتی داریم که موضوع تحقیقات معماری انرژی است.

وی گفت: در حوزه گردشگری نیز با همکاری سابا، دانشگاه شیراز، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و توزیع برق شیراز، سمینار یک‌روزه‌ای شکل گرفت که راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گردشگری و آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه بیان و بررسی شد.

سلاحی یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های شیراز و جایگاه این شهر و استان فارس در حوزه گردشگری امیدوار هستیم که حوزه تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی از جمله حوزه‌هایی باشد که موضوع مدیریت انرژی را به‌صورت خاص پیگیری و دنبال کند.

وی برگزاری این سمینار را باب ورودی به بحث ممیزی انرژی در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی دانست و تاکید کرد: پیشنهاد این بود که در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی، جلساتی به‌عنوان آموزش و ممیزی انرژی برای فعالان این بخش برگزار شود و شرکت‌های خصوصی هم برای ورود به موضوع ترغیب شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر