۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۳۱
وبگاه نظامی صهیونیستی:
وبگاه امور نظامی رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به رزمایش مشترک دفاع موشکی تل‌آویو- آمریکا، آن‌را پیامی به تهدیدهای موشکی ایران و برخی دیگر چون حماس و حزب‌الله لبنان نامید.
وبگاه صهیونیستی «عیزرییل دیفنس» در تحلیلی تمرین مشترک دفاع هوایی اسرائیل و آمریکا را به نوعی پیام به تهران نام نهاد.

این وبگاه نوشت: سازمان دفاع موشکی اسرائیل (IMDO)، آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA) همراه با مقر فرماندهی اروپایی آمریکا (EUCOM) با موفقیت آزمایش موشکی مشترکی را به اجرا گذاشتند که در 22 ژوئن خاتمه یافت. 

بر این اساس، این رزمایش محکی برای تعیین میزان قابلیت ساختار ادغام شده دفاع موشکی آمریکا و اسرائیل جهت دفاع از اسرائیل بود که در آن سامانه دفاع موشکی رهگیر «پیکان 2 و 3» اسرائیل استفاده شدند.
 
رزمایش مشترک دفاع موشکی آمریکا-اسرائیل سیگنالی به ایران بود 

علاوه بر این، در این رزمایش سامانه موشکی «تاد» و «پتریوت» آمریکا نیز حاضر بودند. سامانه دفاع موشکی «فلاخن» اسرائیل که اخیرا به نیروی هوایی ارسال شده‌ نیز به نشانه عملیاتی شدن در این رزمایش مشترک شرکت داده شد.

به نوشته وبگاه تخصصی امور نظامی اسرائیل، در حین این رزمایش سناریوهای مختلفی چون حملات راکتی و موشکی چند جانبه علیه اسرائیل شبیه سازی شدند و متعاقب آن اسرائیل تهدیدهای فرارو را با موفقیت رهگیری کرده و منهدم ساخت.

وبگاه صهیونیستی نوشت: این آزمایش نشانی از تعهد آمریکا در حمایت و حفظ اسرائیل و نیز همکاری بین ساختار سامانه دفاع هوایی آمریکا و اسرائیل بود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته اعلام کرد که اقدام به برگزاری رزمایش نظامی مشترک با آمریکا برای مقابله با حملات موشکی ایران و حزب‌الله لبنان کرده است. 

مطابق بیانیه روز چهارشنبه وزارت جنگ اسرائیل، سامانه‌های پدافند موشکی آمریکا و اسرائیل برای تمرین پاسخ موشکی مشترک به حمله رژیم صهیونیستی هماهنگ شدند.

 چندی قبل نیز منابع رسانه‌ای مدعی تمرین‌ مشترک خلبانان اسرائیلی با یونانی جهت کسب آمادگی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران شدند.

به گزارش «فلایت گلوبال»، این رزمایش مشترک بین نیروی هوایی یونان و اسرائیل در آوریل سال گذشته با تمرکز بر ماموریت حمله به سامانه دفاع موشکی اس _300 که از سوی مسکو به ایران در حال ارسال است، انجام شد.

در این رزمایش هوایی اسرائیل دستکم از یک اسکادران جنگنده «اف 16 ای.اس» از پایگاه‌های هوایی مختلف برای شرکت در رزمایشی که «آینو هوس» نام داشت، استفاده کرد.

«لیهو هاکوهن» فرمانده هوایی پایگاه هوایی «نواتیم» نیز گفته بود که نیروی هوایی اسرائیل در حال کسب آمادگی برای سناریوهای احتمالی منجمله «ایران» است.

فلایت گلوبال در خاتمه این گزارش به نقل از منابع مطلع خارجی نوشت: نیروی هوایی اسرائیل اطلاعات فنی درباره سامانه‌های دفاع موشکی سطح به هوا کسب کرده و خلبانانش سناریوی حمله شبیه سازی به تاسیسات به شدت مورد محافظت موشک‌های «اس _300 » و دیگر سامانه‌های ضد هوایی پیشرفته را برگزار می‌کنند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر