۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۸۳۶۸
دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران از حمایت این نهاد از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با اهداف پدافند غیرعامل خبر داد.
مهدی بیطرفان که برای راه اندازی و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن علمی پدافند غیرعامل گیلان به رشت سفرکرده بود، روز جمعه افزود: انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران برای استفاده از نخبگان و توان و استعدادهای داخلی کشور از پایان نامه های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکترا که در جهت اهداف پدافند غیرعامل حرکت کنند، حمایت مالی و معنوی می کند. 

وی اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان کارهای علمی و پژوهشی می کنند که با جهت دادن به این پژوهش ها می توان از ظرفیت و امکانات آنها در راستای تولید علم و نظریه در پدافند غیرعامل استفاده کرد. 

بیطرفان اضافه کرد: با استفاده از این تولید علم ، آیین ها و قوانین، دستوالعمل هایی بوجود خواهد آمد که بتواند باعث افزایش پایداری ملی در سطح کشور شود. 

وی نتیجه این اقدامات را استمرار در ارائه خدمات ضروری و همچنین افزایش پایداری ملی در مقابل هر توع تهدیدها اعم از اقتصادی، مردم محور ، سخت، پایه، فناوری، سایبری و زیستی عنوان کرد. 

دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در ادامه تعداد اعضای کنونی انجمن علمی پدافند غیرعامل در کشور را 864 نفر عنوان و بیان کرد: انجمن علمی پدافند غیرعامل از سال 88 با همکاری سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون انجمن های ملی وزارت علوم ثبت شده است. 

وی با اشاره به اقدامات مختلف انجام شده توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل تصریح کرد: تالیف 15 عنوان کتاب علمی درباره پدافند غیرعامل، مجوز دو نشریه علمی و برگزاری بیش از 10 همایش درجهت آشنایی و فرهنگسازی در این مقوله در جامعه از جمله اقدامات انجام شده توسط این انجمن است. 

بیطرفان همچنین اولین کنگره ملی نقش و واکاوی قوانین مقررات در حوزه پدافند غیرعامل و برگزاری همایش شهرداران کلانشهر ها را از جمله برنامه های آینده ذکر کرد. 
*** 
وی همچنین با اشاره به راه اندازی شعبه انجمن علمی پدافند غیرعامل در گیلان؛ هدف از راه اندازی شعبه های انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان ها را تولید دانش در جهت پدافند و موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل از طریق ارتباط با دانشگاه ها در سطح استان عنوان کرد. 

وی حمایت معنوی و مالی از پایان نامه های دانشجویی، ایجاد محتوای علمی مورد نیاز جهت آموزش و فرهنگ سازی ، ایجاد شبکه های علمی پویا جهت بومی سازی دانش پدافند غیرعامل در استان، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در هشت رویکرد نوین این سازمان و کمک در جهت بروز رسانی و بررسی علمی تهدیدات استان و ارائه راهکارهای مختلف را در این راستا از فعالیت های این شعبه های انجمن علمی عنوان کرد. 

بیطرفان خاطر نشان کرد: انجمن علمی پدافند غیرعامل بازوی توانمندی برای اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هاست. 

وی یادآورشد: انجمن علمی پدافندغیرعامل استان گیلان به عنوان چهارمین استان پس از استان های همدان، فارس و خوزستان راه اندازی شده است. 

دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران همچنین از استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان برای حمایت و جدیت در برنامه های این سازمان قدردانی و تصریح کرد: امید است که با راه اندازی این انجمن ها ی علمی هرچه بیشتر به سمت پایداری کشور گام برداریم. 

گیلان تا کنون 50 عضو انجمن علمی پدافندغیرعامل دارد که برای عضویت در این انجمن باید اعضا مدرکشان از کارشناسی ارشد بالاتر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر