۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۰۸۱۶
با حضور سرلشکر باقری صورت گرفت
در چهل و پنجمین جلسه شورای عالی پدافند غیرعامل با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نظامنامه آمادگی و رزمایش‌ها در دستگاه های اجرایی کشور تصویب شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، چهل و پنجمین جلسه شورای عالی (کمیته دائمی) پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و دیگر اعضای این کمیته، در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.بررسی و تصویب نظام عملیاتی آمادگی و رزمایش‌ها در دستگاه های اجرایی، مهمترین دستور کار این جلسه بود.

گزارش اقدامات پدافند غیرعاملی در وزارت نفت

در ابتدای این نشست، از سوی سید باقر مرتضوی رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت نفت، گزارشی از اقدامات پدافند غیرعاملی صورت پذیرفته در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن ارائه شد.

نماینده وزارت نفت در گزارش خود ضمن تاکید بر اعمال ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت به تشریح اقدامات موثر این وزارتخانه در مقابله با بحران کرونا در حوزه زیرساخت‌های نفتی و حفظ تداوم کارکردهای ضروری وزارت نفت با وجود تداوم شیوع ویروس کرونا پرداخت.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروی های مسلح نیز ضمن تقدیر از اقدامات وزارت نفت برای ارتقای تاب‌آوری در زیرساخت‌های نفت و گاز کشور، به بیان نکاتی پیرامون انتظارات و لزوم اتخاذ تدابیر پدافندی و امنیتی در این حوزه پرداخت.

در ادامه این جلسه نیز، نظام عملیاتی رزمایش‌ها و ایجاد، ارتقا و حفظ آمادگی‌ها در بخش غیرنظامی کشور در برابر تهدیدات و حوادث، پس از بحث و بررسی و بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات حاضران، به تصویب شورای عالی پدافند غیرعامل رسید.

شایان ذکر است نظام‌نامه عملیاتی آمادگی و رزمایش‌ها در بخش غیرنظامی کشور پس از ابلاغ از سوی رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل، برای همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مشمول این نظامنامه لازم الاجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر