۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۷۱
وبگاه روس:
یک رسانه روس گزارش داد، سوریه به دلیل کارایی کم «اس 300» روسیه، در نظر دارد که از ایران سامانه پدافندی «باور 373» را خریداری کند.

به گزارش پایداری ملی، یک فرمانده ارشد آمریکایی گفت شمار نظامیان این کشور در گشت‌زنی مشترک با ترکیه در «منطقه امن» افزایش نخواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) روز جمعه اعلام کرد مأموریت گشت‌زنی جدید نیازی به نیروهای بیشتر در سوریه نخواهد داشت.

مک‌کنزی که در سفر به بغداد به‌سر می‌برد گفت:‌ «به‌همراه ترکیه اقدام به گشت‌زنی خواهیم کرد و آن را با همین تعداد [نیرو] مدیریت کرده و به‌طور فعال به مرور زمان به‌دنبال فرصت برای کمتر کردن [این تعداد]  هستیم».

آمریکا و ترکیه به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

با این حال «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت واشگتن قصد دارد در روند اجرایی شدن توافق بر سر ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه را وقفه ایجاد کند .

اردوغان روز یکشنبه در سخنانی درباره «منطقه امن» در شمال سوریه گفت آن چیزی که ترکیه در ذهن دارد با آن چیزی که آمریکا در ذهن خود دارد یکسان نیست و به نظر می‌رسد که واشنگتن نمی‌خواهد منطقه امنی برای ترکیه ایجاد کند، بلکه می‌خواهد منطقه امنی برای سازمان‌های ترویستی تشکیل دهد .

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر