۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۹۷۳
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ بیولوژیک غرب با کشاورزی ایران، گفت: آفت مگس زیتون دست ساخته بشر و وارداتی است تا این محصول را نابود کند.
عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است که دبیرکلی حزب وفاق ملی را نیز برعهده دارد.

حکیمی در کسوت دبیرکلی حزب وفاق ملی، نخستین حزبی بود که از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد و حکیمی مسئولیت ستاد مردمی رئیس جمهور در کشور را در دوران انتخابات سال گذشته برعهده داشت.

نقش اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، اظهار کرد: وفاق ملی نخستین حزبی بود که آقای روحانی را مطرح کرد و وی در نخستین جمله خود هم گفت من به دعوت حزب وفاق ملی اصولگرا به میدان آمدم.

عطاءالله حکیمی با بیان اینکه تفکر این است که خط وسطی را ترسیم کنیم که جمهوری اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه وجود دارند، افزود: تمام کسانی که اصولگرای معتدل و تمام اصلاح طلب‌هایی که معتدل‌اند و این مسیر را قبول دارند باید یکبار برای همیشه جمع شویم و این اتحاد در نظام تشکیل شده و بحث های حاشیه‌ای و جناحی از نظام جمع شود چون ما هر چقدر خسارت دیدیم و هر چقدر عقب افتاده‌ایم کافی است.

وی گفت: این اتحاد ایجاد شود و تمام نخبگان، دانشمند و اندیشمندان داخل و خارج از کشور را جمع و برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور از آنها استفاده کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: برای اقتصاد مقاومتی کنفرانس ها وسمینارها و سخنرانی گذاشته می شود ولی عملا خروجی برای نظام ندارد چون آقایان وارد فضاهای حاشیه ای می شوند.

آمریکا دشمن اصلی ملت ماست

وی با بیان اینکه روز به روز میزان اشتغال اقتصاد کارخانجات همه دچار مشکل و تورم غیرقابل مهار می شود، گفت: باید اعلام خطر کنیم، الان خطر جدیدی در حال شکلگیری است و خیلی از آقایان امید دارند به آمریکا اکتفا کنند و معتقدند آمریکا بیاید اقتصاد ایران را نجات دهد،  این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چون آمریکا اثبات کرده که دشمن ما است.

حکیمی تأکید کرد:  اگر ادعای دوستی آمریکا درست بود تحریم‌ها را بر می‌داشت آمریکا و حالا اگر فرض کنیم این اتفاق افتاد و آمریکا آمد قطعا برای بردن منابع خام و برای بردن نفت و گاز و طلا و معادن به ایران می‌آید با این اوضاع اتفاقی در کشور نمی افتد و مردم اجازه نمی دهند آمریکایی ها بار دیگر فرصت چپاول اموال کشور را به دست آورند.

وی تصریح کرد: باید به این نتیجه برسیم کسانی که دلسوز نظام و مردم و آب و خاک هستند جمع کنیم تا اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری شکل بگیرد، اقتصاد مقاومتی موضوع مبهم و پیچیده‌ای نیست.

نماینده رودبار در مجلس، خاطرنشان کرد: باید تمام ظرفیت‌های انسانی و ظرفیت های معدنی و سرمایه مادی  کشور را جمع کنیم تا اقتصاد مقاومتی با قدرت شکل بگیرد و مطمئن باشدی ما یکی از کشورهای قدرمند در عرصه های اقتاصدی خواهیم شد.

می توانیم جزو پنج قدرت برتر جهان باشیم

حکیمی خاطرنشان کرد: خداوند متعال اینقدر نعمت و سرمایه به ما داده که اگر به درستی مدیریت و سیاستگذاری کنیم به نتیجه می‌رسیم اگر درست مدیریت و سیاستگذاری کنیم می توانیم حداکثر پنجمین قدرت جهان باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیتهای خوبی در کشور داریم و  مردم ما باید کسانی باشند که در دنیا بهترین رفاه را داشته باشند اما عملا این طور نیست، اظهار کرد: برای ما جای تاسف است که بگوییم سبد کالا داریم این سبد برای افرادی است که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و عموما هم افراد بی‌سرپرست هستند باید داده شود.

تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری رسیدن به آینده بهتر است

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه باید نگرش را تغییر دهیم و فکر و اندیشه خود را به سمت اسلام ببریم زیرا جایگاه انسان بالا است، تصریح کرد: باید تفکر بیشتری وجود داشته باشد و به اسلام، قرآن  و ائمه اطهار (ع) اتکا کنیم و از فرمایشات مقام معظم رهبری و دستاوردهای شهدا برای نظام درس بگیریم و آن را پاس بداریم و برای رسیدن به آینده بهتر برای مردم کشور از آنها استفاده کنیم.

حکیمی با بیان اینکه قرار بود بعد از انتخابات نخبگان جمع شوند و اگر قرار است یکی مثلا وزیر اقتصاد شود ما 10 نفر از اقتصاددادن ها را جمع کنیم، افزود: قرار ما این بود اقتصاددان‌های برجسته مشاور وزیر شود و دیگر یک دهیار نیاید برای یک مسئول بالادستی مشاوره بدهد.

بعد از انتخابات دولت‌ها وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شوند

وی با بیان اینکه اگر ما بیاییم تفکری را که ما داشتیم در انتخابات یک حد وسطی را ترسیم کنیم موفقیم، گفت: بعد از انتخابات دولت‌ها وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شوند.

‌حکیمی رمز پیروزی ایران در انرژی هسته ای را رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری و وحدت جناح های سیاسی دانست و تصریح کرد: اولین خودرو را ما در سال 48 تولید کردیم‌،کره 15 سال قبل تر از ما آغاز به کار کرد و‌لی امروز کیفیت محصولات ما بسیار پایین است.

وی با اشاره به تبلیغات مسئولان در صادرات خودور گفت: با نازل ترین قیمت این صادرات انجام می شود تا صنعت خودرو به حیات خود ادامه دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت نخبگان برای آبادانی کشور را مورد تاکید قرارداد و افزود: ما سرمایه گذاران خارج از کشوری داریم که به دلیل سوء مدیریت سیاسیون و مدیران ما سرمایه‌گذاری‌ها محقق نمی‌شود.

‌نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی امید تکیه به آمریکا را واهی دانست و افزود: امید به اینکه آمریکا اقتصاد ایران را نجات دهد هرگز محقق نمی شود.

حکیمی با اشاره به اینکه تکیه بر نیروی انسانی داخلی اقتصاد مقاومتی را شکل می هد، خاطرنشان کرد: اگر درست سیاست گذاری و برنامه ریزی کنیم موفقیم.

احداث 11 کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت به 1100میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حکیمی با اشاره به 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت ـ قزوین اظهار کرد: این 11کیلومتر سال‌هاست که باقی مانده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلام با بیان اینکه با این سرعت و تزریق بودجه راه آهن در موقع مقرر ساخته نمی شود، گفت‌: 11کیلومنر آزاده راه قزوین ـ رشت  هزار و 100میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

حکیمی، با بیان اینکه این پروژه به این زودی ساخته نمی شود، گفت: مسیری که طراحی شده است که بین منجیل و رودبار تونل زده شود یکی از مراکز اصلی گسل است.
وی با تصریح بر اینکه اگر تونل زده شود فاجعه عظیم انسانی که آبروی ما را در دنیا می برد در صورت وقوع زلزله رخ می دهد افزود: بنابراین دوستان را قانع کردیم از تونل دست بردارند.

نماینده رودبار در مجلس، با تاکید بر اینکه یکی از اساتید به نام کشور یک درصد هم اطمینان نمی دهد که تونل امنیت داشته باشد خاطرنشان کرد: خلاف عقل سلیم است که تونل برای آزاد راه و راه آهن زده شود.

حکیمی با اشاره به مراجعه 15 خانوار در همان مسیر که هم اکنون دچار آسیب شده اند، تصریح کرد: اگر این تونل زده شود مسیر را چندان کوتاه نمی کند لذا نیاز به تونل نیست.

وی با بیان اینکه در مسیر جاده ای تعریف شده دو باند به چهار باند تبدیل شده است، افزود:این امر بخشی از بار ترافیکی مسیر را می کاهد.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه اگر تصمیم گیری ها سیاسی دیده شود مشکل ایجاد می کند، گفت: اگر تونل زده شود بازار زیتون شهرستان رودبار می خوابد.
بازار زیتون رستم آباد و لوشان تعطیل است.

حکیمی با تصریح بر اینکه اگر زیتون را از مردم رودبار بگیرید زندگی مردم را گرفته اید خاطرنشان کرد: رستم آباد ر هم اکنون بازارش تعطیل است و لوشان هم بازار خود را از دست داده است.

حکیمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر جا که قانون و منافع مردم مضر است منافع مردم را در نظر بگیرد تصریح کرد: راه آهن تا سال 95 قرار است تکمیل شود ولی با این سرعت و تزریق بودجه من فکر نمی کنم در موقع مقرر ساخته شود.

وی با بیان اینکه راهگشای تسریع در اجرای راه آهن طرح فایناس است گفت: ولی تا این لحظه ما خروجی ندیده ایم.

رونق گردشگری گیلان نیازمند احداث مجتمع های تفریحی است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خنده دار است که ما در گیلان یک هتل مناسب نداریم گفت: ایجاد مجتمع های رفاهی زمینه در آمد و اشتغال را در استان ایجاد می کند.

حکیمی با اشاره به اینکه سرسبزی گیلان سبب ایجاد مشکل برای ما شده است، اظهار کرد: توجه جدی به توسعه در همه بخش ها در گیلان انجام نگرفته است.

‌حکیمی با تاکید بر اینکه ما ضمن حفظ منافع ملی باید استان را به درستی رصد کنیم، خاطرنشان کرد: ما سرباز ولایت و مردم هستیم و اگر مردم نباشند ما وجود نداریم.

‌نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه ضعف گیلان در عقب ماندگی، همین عدم هماهنگی است افزود: بودجه ها و برنامه ها به درستی بین استان های کشور توزیع نمی شود؛ این که یک استان بودجه بیشتری دریافت کند و در عمل توسعه یافته تر شود معنا ندارد.

فاصله طبقاتی بین استان ها باید از بین برود

وی با بیان اینکه اگر حقوق همه استان ها به درستی دیده شود، گفت: در این صورت فاصله طبقاتی بین استان ها دیده نمی شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به شورای مشورتی که در رودبار تشکیل شده است، افزود: این شورا به ریاست فرماندر رودبار هر ماه تشکیل می شود.

حکیمی تصریح کرد: در این شورا راهبرد و استراتژی ها تعیین می شود و این مشورت و هماهنگی قطعا تاثیزگذار است.

وی خاطرنشان کرد: در همه جای استان باید اتاق فکر و مجموعه های مشورتی تشکیل شود تا استراتژی ها تعیین شود که مردم خروجی ها را لمس کنند.

نماینده رودبار در مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان رودبار کاملا تک محصولی است اظهار کرد: 90درصد محصولات شهرستان رودبار زیتون و فرآورده های آن است.
وی با بیان اینکه واردات زیتون از اوایل سال 80 به کشور افزود: زیتون های وارداتی بلایی بر سر باغ زیتون آورد که بالای 70درصد تلفات داشتیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در سال های گذشته در حق شهرستان رودبار ظلم شده است، گفت: قطعا امسال تلفات در باغ های زیتون بسیار بالا است.

حکیمی با تاکید بر اینکه مگس زیتون آفت بسیار وحشناکی است خاطرنشان کرد: طول دوره تولید مثل این آفت 21 روزه است.

وی با بیان اینکه هر مگس زیتون 450تخم می گذارد، خاطرنشان کرد: این مگس 2500 متر مسافت را به راحتی طی می کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر مگس زیتون بر روی میوه سالم تخم می گذارد بیان کرد: اگر هزار میلیارد هزینه شود بازم مبارزه امکان پذیر نیست.

حکیمی، استان های گیلان، زنجان، قزوین و گلستان را از استان های درگیر با این آفت برشمرد و افزود:باید مبارزه ارگانیک با این آفت را آغاز کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 1250میلیارد تومان اعتبار مبارزه با آفت مگس زیتون است افزود: این اعتبار مانند آن است که یک قطره آب در دریای خزر بریزیم.

حکیمی با تاکید بر اینکه باید کل چهار استان درگیر همزمان سم پاشی شوند گفت: طی یکی دو سال آینده این آفت تغییر ژنتیکی می دهد و سم پاشی کار ساز نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ورود مگس زیتون به باغات کشور دست غرب در کار است، اظهار کرد: وقتی دین و اخلاق نباشد آنها دست به هر کاری می زنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زندگی یک رودباری از زیتون است، گفت: وقتی زیتون را از کشاورز رودباری بگیرید فلج می شود.

حکیمی با اشاره به اینکه یک نوع زنبور  وجود دارد که غذای مورد علاقه اش مگس زیتون است، خاطرنشان کرد: این یک مبارزه ارگانیک است و این زنبور بر روی انگور خاصی می‌نشیند و به آب کمی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این زنبور با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی رودبار سازگار است، خاطرنشان کرد: با این مبارزه ارگانیکی می‌توانیم دو نوع محصول داشته باشیم و این کار نیاز مند به کارگیری نخبگان و پژوهشگران است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ بیولوژیک غرب با کشاورزی ایران، گفت: آفت مگس زیتون دست ساخته بشر و وارداتی است تا این محصول را نابود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر