۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۲۶۶۳
هکر‌های چینی موفق شدند از زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده جاسوسی کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رویترز نوشت؛ آژانس‌های اطلاعاتی غربی و شرکت مایکروسافت ادعا کرده‌اند که یک گروه هکر چینی تحت حمایت دولت پکن از طیف گسترده‌ای از سازمان‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده، از مخابرات گرفته تا مراکز حمل‌ونقل جاسوسی کرده است.

مایکروسافت در گزارشی مشابه نهاد‌های امنیتی آمریکا گفته است که این جاسوسی قلمرو جزیره گوام ایالات متحده را نیز هدف قرار داده است. جزیره‌ای که میزبان پایگاه‌های نظامی استراتژیک آمریکاست. براساس این گزارش مقابله با این حملات برای آمریکا چالش برانگیز است.

در حالی که چین و ایالات متحده به طور معمول یکدیگر را به جاسوسی متهم می‌کنند، تحلیلگران می‌گویند پروژه جاسوسی اخیر یکی از بزرگترین کمپین‌های جاسوسی سایبری شناخته شده چین علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا به شمار می‌آید.

هنوز مشخص نیست چند سازمان آمریکایی تحت تأثیر این برنامه جاسوسی قرار گرفته اند، اما آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) گفت که با شرکای خود از جمله کانادا، نیوزیلند، استرالیا، و انگلیس و همچنین دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده برای شناسایی موارد نقض اطلاعات کار می‌کند. کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند نیز هشدار دادند که ممکن است آن‌ها هم مورد هدف هکر‌ها قرار بگیرند.

تحلیلگران مایکروسافت گفته‌اند که علاوه بر آمریکا، شرکای این کشور نیز در خطر حملات سایبری با هدف جاسوسی قرار دارند.

تنش‌ها میان چین و آمریکا بالا گرفته است. در حالی که چین فشار نظامی و دیپلماتیک برای اداره تایوان را افزایش داده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که مایل است از زور برای دفاع از تایوان استفاده کند.

تحلیلگران امنیتی انتظار دارند در صورت حمله چین به تایوان، هکر‌های چینی می‌توانند شبکه‌های نظامی ایالات متحده و دیگر زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار دهند.

NSA و دیگر آژانس‌های سایبری غربی از شرکت‌هایی که زیرساخت‌های حیاتی را اداره می‌کنند، خواستند تا با استفاده از راهنمایی‌های فنی که صادر کرده‌اند، فعالیت‌های مخرب را شناسایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر