۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۲۶۱۴
سم آلتمن مدیر عامل اپن‌ای‌آی، که ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی شرکتش برای اکثر مردم شناخته شده است، روز سه‌شنبه در جلسه سنا حضور پیدا کرد و نسبت به نگرانی‌های سناتور‌های ایالات متحده نسبت به این فناوری پاسخ داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رویترز نوشت، سم آلتمن مدیر عامل اپن‌ای‌آی، که ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی شرکتش برای اکثر مردم شناخته شده است، روز سه‌شنبه در جلسه سنا حضور پیدا کرد و نسبت به نگرانی‌های سناتور‌های ایالات متحده نسبت به این فناوری پاسخ داد.

قانونگذاران ایالات متحده به دنبال اقداماتی برای پیشبرد مزایای فناوری و امنیت ملی و محدود کردن سوء استفاده از آن هستند.

کمیته سنا در این جلسه به دنبال پاسخ‌هایی در مورد موضوعاتی از جمله خطرات هوش مصنوعی، رقابت در صنعت، و ایجاد پادمان‌هایی برای هوش مصنوعی بود و آلتمن که برای اولین بار در مقابل کمیته حریم خصوصی، فناوری و قانون سنای آمریکا حضور یافته بود، در مورد اجرای قوانین حوزه هوش مصنوعی توضیحاتی ارائه داد.

در این جلسه سناتور جاش هاولی جمهوری‌خواه، گفت نگران این است که در آستانه انتخابات از هوش مصنوعی برای ایجاد تبلیغات جعلی جهت تحت تاثیر قرار دادن مردم با اطلاعات نادرست استفاده شود.

ریچارد بلومنتال، رئیس کمیته سنا نیز گفت یکی از نگرانی‌های خاص او از دست رفتن شغل افراد است و آلتمن اذعان کرد که مشاغل احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. مازی هیرونو یکی دیگر از سناتور‌ها نیز به خطر اطلاعات نادرست در زمان نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴ اشاره کرد.

سم آلتمن در توضیحاتش تأکید کرد ایالات متحده باید مجوز‌ها و الزامات آزمایشی را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در نظر بگیرد.

وی در این جلسه اذعان کرد استفاده از هوش مصنوعی سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برد و به عنوان نگرانی قابل توجه نیاز به وضع مقررات دارد. او همچنین گفت اگر هوش مصنوعی به درستی تنظیم نشود، این پتانسیل منفی را دارد که برای مردم اختلال ایجاد کند.

خالق چت‌جی‌پی‌تی عنوان کرد: «بدترین ترس من این است که ما از جانب فناوری، آسیب قابل توجهی به جهان وارد کنیم.»

آلتمن در پاسخ به سوالی در مورد اینکه کدام زمینه هوش مصنوعی باید مشمول اعطای مجوز باشد، اظهار داشت که مدلی که بتواند یک فرد را در مورد موضوعی متقاعد یا باور‌های وی را دستکاری کند، نمونه‌ای از آن خواهد بود. او همچنین گفت که شرکت‌ها باید این حق را داشته باشند که نخواهند از داده‌هایشان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود.

آلتمن همچنین خواستار همکاری جهانی در زمینه هوش مصنوعی و مشوق‌هایی برای رعایت امنیت در این زمینه است.

رویترز گزارش داد که یکی از کارکنان اپن‌ای‌آی اخیراً پیشنهاد ایجاد یک آژانس صدور مجوز برای هوش مصنوعی را در ایالات متحده ارائه کرده است.

آلتمن هفته‌های پیش نیز در جلسه کاخ سفید درباره هوش مصنوعی حضور پیدا کرده بود و در پایان نشست در جمع خبرنگاران، همراهی شرکت خود با دولت آمریکا در زمینه اجرای قوانین را مورد تأکید قرار داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر