۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۲۲۷۴
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان تاکید کرد؛
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان بر ضرورت تامین امنیت غذایی در محصولات شیلاتی و آبزی پروری تاکید کرد

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، احسان کامرانی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در محل اداره کل شیلات استان با محوریت امنیت غذایی و بیوتروریسم در حوزه ابزیان، عنوان کرد: امنیت غذایی یک از مهمترین مولفه های توسعه در جهان امروز است. امنیت غذایی در محصولات شیلاتی و آبزی پروری برای کشور حیاتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: تشویق آبزی پروران به تولید محصولات ایمن و سالم با در نظر گرفتن مشوق های لازم و رفع موانع پیش روی فعالان بخش خصوص حوزه تولیدات غذایی نقش بسزایی در پایداری امنیت غذایی کشور دارد.

کامرانی، تصریح کرد: تجهیز و بروزرسانی آزمایشگاههای دامپزشکی و تخصصی کردن آنها در حوزه آبزی پروری و محصولات دریایی می تواند نقش بسزایی در افزایش ضریب امنیت غذایی کشور و تولید محصولات سالم شود.

وی افزود: وجود نوار ساحلی گسترده ضرورت سرمایه گذاری هرچه بیشتر را در زمینه تولید محصولات شیلاتی و توسعه فعالیت های آبزی پروری دو چندان کرده است و ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط موانع پیش روی فعالان بخش شیلات هرمزگان را مرتفع نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: بیمه محصولات شیلاتی و آبزی پروری به ویژه در صنعت پرورش ماهی در قفس به عنوان مطالبه فعالان این بخش به صورت ویژه از سوی بخش بیمه محصولات کشاورزی و شیلاتی استان دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت آبزیان، گفت: تیم های کارشناسی و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی، شیلات، دامپزشکی و اداره کل پدافند غیر عامل به صورت مستمر سلامت آبزیان را رصد و گزارش کنند تا از شیوع بیماری در این حوزه مهم و اثر گذار پیشگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر