۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۲۲۴۰
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس:
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: مفهوم و هدف نهایی پدافند غیرعامل برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه و کشور است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، محمد جباریان، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: امروز شاهد آن هستیم که با پیشرفت علم و تکنولوژی، نوع و میزان تهدیدات و مخاطرات رو به افزایش است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز با یک جنگ تمام عیار ترکیبی مواجه است و دشمن در این جنگ با یک راهبرد و استراتژی پیچیده، چند لایه و مبهم ابزار‌های نظامی و غیرنظامی خود را به خط کرده است.

جباریان با بیان اینکه در این شرایط باید نگاه و رویکردمان به حوزه پدافند غیرعامل که هدفی جز برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه و کشور ندارد با هوشیاری کامل و به صورت پیشگیرانه باشد، گفت: پدافند غیرعامل و رعایت اصول و الزامات آن تنها راهبرد اساسی مصون سازی کشور از تهدیدات نوین و حفظ سرمایه‌های معنوی و مادی نظام در راستای افزایش بازدارندگی، تداوم کارکرد‌ها و نهایتا توسعه پایدار است.

او عنوان کرد: منطق دفاع حکم می‌کند که علاوه بر افزایش توان دفاعی، آمادگی نیرو‌های مسلح، همه ارکان و زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور از آمادگی و اقتدار لازم برخوردار باشند.

جباریان با اشاره به روند افزایشی تهدیدات پیش‌رو توسط دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت‌های کشور و ایجاد نا آرامی و امنیتی کردن فضای جامعه اصل خود حفاظتی و خود مراقبتی را مهم‌ترین عامل حفظ آرامش عموم مردم و صیانت از زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین دشمن دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر