۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۲۲۲۵
کاهش قیمت ارز به پایین‌تر از کشف نرخ اول در مرکز مبادله
پس از گذشت حدود سه هفته از فعالیت مرکز مبادله ایران، نرخ دلار، یورو و درهم به پایین‌ترین حد خود از زمان راه‌اندازی این مرکز (در دوم اسفند ماه) رسید.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، در پی نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های گذشته، مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دوم اسفندماه، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و با حضور رئیس کل بانک مرکزی افتتاح شد تا فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کند.

این مرکز که هدف از تامین همه نیاز‌های ارزی مردم و البته تجار بود با وجود نوسانات شدید نرخ ارز در هفته‌های گذشته، دیروز رکورد اولین کشف قیمت خود را هم در کاهش قیمت شکست و نرخ کشف شده دلار در روز گذشته را به پایین‌تر از دوم اسفند ماه رساند.

اولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور برای دلار دوم اسفند ماه کشف شد که با ریزش نسبت به روز‌های گذشته، هر دلار آمریکا در این بازار ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان قیمت خورد. این قیمت در هفته‌های گذشته دستخوش تغییراتی شد که البته بالاخره پس از حدود سه هفته، نرخ ارز کشف شده در روز گذشته از نخستین نرخ اعلام شده هم پایین‌تر آمد و اسکناس دلار ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان قیمت‌گذاری شد.

حواله دلار نیز در ساعات پایانی روز گذشته به ۳۷ هزار و ۴۸۷ تومان رسید که حدود هزار تومان بالاتر از نخستین نرخ کشف شده برای حواله دلار در این مرکز بود.

امروز هم این روند ادامه پیدا کرد؛ به طوریکه هر دلار آمریکا (به صورت اسکناس) در مرکز مبادله ایران ۴۰ هزار و ۵۹۰ تومان و حواله آن ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین آخرین کشف قیمت برای هر یورو به ۴۳ هزار ۲۵۷ تومان رسید و حواله آن ۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به هشتم اسفند ماه با کاهش حدود ۲۰۰۰ تومانی همراه است که برای نخستین بار پای یورو و درهم به مرکز مبادله ایران باز شد، چرا که در این روز یورو ۴۵ هزار و ۴۵۲ تومان و آخرین نرخ حواله یورو ۳۹ هزار و ۵۲۳ تومان کشف و اعلام شده است.

نرخ هر اسکناس درهم نیز در نخستین کشف قیمت این مرکز ۱۱ هزار و ۷۳۳ تومان و نرخ حواله آن ۱۰ هزار و ۲۰۳ تومان بود که امروز به ترتیب به ۱۱ هزار و ۵۲ تومان و ۱۰ هزار و ۴۷ تومان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر