۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۲۲۰۰
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوران خدمت وظیفه بیان کرد: در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان بتوانیم در سال آینده قدری از طول خدمت سربازی را کاهش دهیم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه‌ دیدار با سربازان نخبه بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری که در مرکز آموزش ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شده بود، گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیم بهتری نسبت به سال گذشته گرفته و حقوق عزیزان سرباز ما ارتقای بیشتری پیدا می‌کند.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به دوران خدمت وظیفه بیان کرد: در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان بتوانیم در سال آینده قدری از طول خدمت سربازی را هم بتوانیم کاهش دهیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر مدت خدمت سربازی در «مناطق عادی» برای سرباز بومی ۲۴ ماه و برای مشمول غیر بومی ۲۱ ماه در نظر گرفته شده است.

اگر سرباز در مناطق «امنیتی غیر درگیر» یا «بد آب و هوا» دوره خدمت سربازی خود را بگذراند اگر سرباز بومی آن منطقه باشد ۲۱ ماه و اگر سرباز غیر بومی باشد به میزان ۱۸ ماه خدمت سربازی دارد؛ همچنین برای سربازان بومی و غیربومی که در مناطق «درگیر عملیاتی» خدمت سربازی خود را بگذرانند ۱۷ ماه دوره سربازی در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر