۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۲۱۴۰
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد
سردار محسن ساسانی هدف از رزمایش حامی ۱۴۰۱ را که با سناریوی حادثه پرتوی در بخش حمل و نقل هوایی پیش بینی شده بود، ارزیابی آمادگی قرارگاه پرتوی استانی و شهرستانی تهران عنوان کرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار ساسانی در حاشیه رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ در مورد اهمیت رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش آخرین مرحله از فرآیند ایجاد و حفظ آمادگی هاست. ما ۴ مرحله سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش را برای ایجاد و حفظ آمادگی‌ها در برابر حوادث پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برمبنای این فرآیند، آموزش‌ها بر مبنای سازماندهی و تجهیزات را انجام داده و تمرینات واحدی و انفرادی را به تنهایی برگزار می‌کنند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود:، اما برای ایجاد هماهنگی و پاسخ به حادثه در شرایط اضطراری، حتما باید دستگاه‌هایی که وارد صحنه می‌شوند در کنار هم آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند را تمرین کنند. این تمرین را ما به عنوان رزمایش قلمداد می‌کنیم.

به گفته سردار ساسانی یکی از الزامات ایجاد، حفظ و ارتقای آمادگی، انجام رزمایش‌هاست چرا که ارزیابی آمادگی در رزمایش‌ها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف این رزمایش که با سناریوی حادثه پرتوی در بخش حمل و نقل هوایی پیش بینی شده این است که قرارگاه پرتوی استانی و شهرستانی وارد صحنه شده و تمرینات خود را انجام بدهند و تا پیامد‌های این حادثه را تمرین کنند و آمادگی‌ها را ارتقا بخشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر