۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۱۹۷۷
باشگاه سلامت شهروندی، بهره برداری از پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهدای پاکبان و بوستان دانش محور خیام از طرح‌هایی بودند که امروز به‌مناسبت دهه‌فجر افتتاح شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم از  ، محسن داوری فرماندار مشهد امروز در مراسم افتتاح باشگاه سلامت شهروندی و بهره‌برداری از پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهدای پاکبان و بوستان دانش محور خیام، اظهارداشت: از متولیان امر در حوزه شهرداری، سرپرست شهرداری مشهد، معاونین و شهرداران مناطق که برای خدمت‌رسانی تلاش می‌کنند تا این حوزه را معرفی کنند و حاصل زحماتشان را در این ایام افتتاح می‌کنند، تشکر می‌کنم زیرا این امر نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: مبنای انقلاب اسلامی، مبنای به حساب آوردن مردم بود این مساله در رژیم گذشته مغفول مانده بود و مردم در زندگی و حاکمیت نقشی نداشتند؛ مردم می‌خواستند در دنیا با عزت زندگی کنند، آیا امروز مردم ایران عزت ندارند؟

فرماندار مشهد افزود: امیدواریم هیچ گاه بحرانی ایجاد نشود اما همین که خادمین شما به فکر پیش بینی حوادث هستند جای خوشحالی است. در گذشته افرادی اقداماتی انجام دادند که ما از آن بهره می‌بریم و امروز ما باید سختی کار را تحمل و تصمیماتی بگیریم تا فرزندانمان در افتخار باشند.

داوری عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر، 131 پروژه قابل افتتاح داریم که معادل 1721 میلیارد تومان است و معادل 2766 میلیارد تومان پروژه دیگر را در مشهد کلنگ خواهیم زد. در پایان از شهرداری منطقه 10 که مدیری انقلابی و جهادی هستند تشکر می‌کنم.

کلنگ‌زنی و افتتاح 5 پایگاه مدیریت بحران جدید در شهر

وحید اکلملی، رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد از کلنگ‌زنی و افتتاح 5 پایگاه مدیریت بحران جدید در شهر خبر داد وگفت: با توجه به موقعیت شهر مشهد، افتتاح این پروژه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند پایگاه مدیریت بحران با توجه به پیچیدگی و بحران آبشاری در شهر مشهد اهمیت دارد و باید رویکرد به سمت مدیریت بحران منطقه محور حرکت کند.

بیشتر بخوانید
نباید به فعالیت‌های شهرداری مشهد خدشه‌ای وارد شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد تصریح کرد: مروز شاهد افتتاح هفدهمین پایگاه مدیریت بحران هستیم و این درحالی است که نیاز مشهد بالغ بر 70 پایگاه بحران است.

اکلملی افزود: امیدوارم به زودی پایگاه‌های بحران در خیابان دانشجو، منطقه 6 و منطقه پنج افتتاح و دو پایگاه در منطقه هفت و 10 کلنگ زنی شود.

ارتقای دید فرهنگی به شهر در دوره ششم مدیریت شهری

حسین باغگلی،معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهارداشت: در دوره ششم مدیریت شهری رویکرد فرهنگی‌ گسترش یافته است و امید داریم خدمات متنوع زیادی را برای شهروندان داشته باشیم. البته منظور این نیست که در دوره قبل اقدامی انجام نشده، ما میراث دار گذشته ها هستیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: از فرمانداری تشکر ویژه می‌کنم که به صورت جهادی پای کار خدمت به مردم هستند همچنین از شهردار منطقه به خاطر پیگیری‌های ویژه ایشان در حوزه فرهنگی سپاس‌گزارم.

سعید اکبریان، شهردار منطقه 10 نیز گفت: پیش بینی می‌شود پوشش سالیانه در باشگاه سلامت شهروندی غرب شهر 13 هزار نفر باشد.

وی افزود: با تصویب شورای دوره ششم دو سالن در منطقه 10 به عنوان شهدای پاکبان و باغبان نامگذاری شده است؛ هنگامی که بسیاری از خانواده‌ها در خانه گرم نشسته بودند پاکبان‌ها در سرمای منفی 20 درجه مشغول خدمت بودند.

اکبریان ادامه داد: شاخص امید به زندگی در کشور ما برای زنان 76 سال و مردان 74 سال است ولی در کشورهای توسعه یافته این عدد به 80 سال می‌رسد و این یعنی چالش جدی در حوزه سلامت وجود دارد.

شهردار منطقه 10 تصریح کرد: به همین جهت به این نتیجه رسیدیم باشگاه سلامت شهروندی غرب شهر را افتتاح کنیم؛ در این مکانیزم با حمایت اعضای شورای شهر تجهیزات و دستگاه‌های به روز و سامانه سینا برای اولین بار در سطح کشور مستقر شد و شهروندان تمام سنجش‌های لازم را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی انجام می‌دهند و سپس کارنامه‌ای برای آنان صادر می‌شود.

اکبریان افزود: چکاپ ها در ادوار سه ماهه و 6 ماهه انجام و در نهایت نمودار بهبود سلامت به شهروندان ارائه می‌شود همچنین سالن بدنسازی و کلاس های ورزشی نیز در این سالن تدارک دیده شده تا شهروندان در طول دوره درمان از آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود سالیانه 13 هزار نفر را طی دوره پنج ساله تحت پوشش قرار دهیم.

شهردار منطقه 10 اضافه کرد: همچنین بوستان آموزش محور خیام نیز یک زمین خالی بود که وضعیت مناسبی نداشت و با حمایت شهرداری به مرکزی برای ایجاد تعاملات اجتماعی و فعال تبدیل شد و امیدواریم پیوند آن با بوستان دانش به توسعه علم کمک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر