۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۱۷۹۲
استاندار کرمان از شکل‌گیری قرارگاهی ذیل شورای پدافند غیرعامل استان برای مقابله با آفت نخلستان‌های جنوب و شرق استان ( سوسک سرخرطومی) و تخصیص اعتبار به پروژه‌های مقابله‌ای خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری برنا، محمدمهدی فداکار در شورای پدافند غیرعامل جنوب استان کرمان به همت اداره کل پدافند غیرعامل استان به مخاطرات زیستی اشاره داشت و گفت: مخاطرات زیستی زیاد است بخش‌هایی هم تهدید جدی برای ماست.

وی بیان کرد: آفات نخلستان‌های خرما و باغ‌های مرکبات در جنوب و شرق استان، تهدید جدی برای زندگی مردم محسوب می‌شوند و اگر جلوی آنها گرفته نشود و با آنها مبارزه نشود، تمام زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

استاندار کرمان به طرح کنترل سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های جنوب استان و موفقیت ۷۰ درصدی آن اشاره داشت و گفت: تیم‌ها در شرق استان نیز باید کنترل را دنبال کنند.

فداکار از اختصاص اعتبار برای مبارزه با این آفت خبر داد و گفت: قرارگاهی ذیل شورای پدافند غیرعامل استان برای مقابله با این آفت شکل می‌گیرد و تخصیص اعتبار برای برنامه‌های پایش، ردیابی و مقابله انجام شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: در شورای تامین استان، افزایش مراکز قرنطینه و شرح وظایف آنها را نهایی و مصوب خواهیم کرد.

فدکار، انجام فعالیت‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، مباحث تبلیغی و اطلاع‌رسانی از شیوه های مقابله و آموزش ها را مورد تاکید قرار داد.

رسول رحیمی معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور، جهاد تبیین را از وظایف و تکالیف دانست و گفت: خط قرمز سازمان پدافند غیرعامل کشور مردم است و عمده‌ترین برنامه‌ها نیز مردم‌محور است.

احمد احمدپور رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان به ۲۴۵ هزار هکتار سطح زیرکشت و ۴ و نیم میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در جنوب استان و تاثیرگذارس آن بر بازار محصولات کشور اشاره داشت.

وی، استقرار قرارگاه تهدیدات زیستی در جنوب کرمان، راه‌اندازی مرکز تحقیقات زیستی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی و افزایش پست‌های قرنطینه‌ای را در راستای فعالیت‌ بهتر حوزه پدافند غیرعامل مطرح کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر