۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۱۷۸۰
استاندار کرمان عنوان کرد
استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه نظام سلامت با جان مردم ارتباط دارد لذا پدافند غیر عامل در این حوزه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار امروز ۲۰ دی ماه در  همایش تخصصی پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نظام سلامت باشاره به تغییر شیوه های نوین جنگ و تهدیدات گفت: در جنگ هشت ساله استفاده از سلاح شیمیایی بزرگترین تهدید بود و نوع مقابله با آنها هم با حداقل ها از جمله ماسک صورت می گرفت که چندان موثر واقع نمی شد و تبعات شیمیایی همچنان دامنگیر افراد هستند.

وی تغییر نوع تهدیدات را یادآور شد و افزود: اما امروزه نوع تهدیدات فرق کرده و شکل کار عوض شده و دشمن به صورت محسوس و مستقیم  حضور ندارد اما همچنان شاهد تهدیدات از جمله هک سامانه ها هستیم که نوع دفاع نیز باید متناسب با تهدید باشد.

استاندار کرمان خدمات رسانی مصون از تهدیدات را در گروه  نوع  مدیریت پدافند غیر عامل دانست و اظهار کرد: حوزه سلامت با جان مردم سر و کار دارد و برخی سامانه ها اگر مورد تهاجم قرار بگیرند همه  خدمات رسانی های تخصصی و غیره  گرفتار می شوند و نباید فراموش کنیم که در حوزه سلامت تهدیدات مفصلی است که  جان مردم را به خطر می اندازند.

فداکار پیری جمعیت را یک تهدید عنوان کرد و افزود: بحث جمعیت هم از تهدیدات بزرگ محسوب می شود که در  دیدار  اخیر رهبری با بانوان به این مهم اشاره‌  شد و تنظیم جمعیت خیلی مورد دغدغه است که رهبری نسبت به این مهم به صورت جدی متذکر شدند.

وی دوران اپیدمی ویروس کرونا را نیز یادآور شد و گفت: این ویروس هزینه های جانبی را به عنوان یک تهدید برای زندگی مردم ایجاد کرد و از این تهدیدات در سطح جامعه و جهان زیاد هستند و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

استاندار کرمان با تقدیر از زحمات مدافعان سلامت گفت: حوزه سلامت طی دوران کرونا زحمات زیادی را متحمل شدند تا از این بحران نیز عبور کردیم.

به گزارش ایسنا، همایش تخصصی پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور کارشناسان دانشگاه های همجوار به مدت دو روز در جیرفت در حال برگزاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر