۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۱۵۷۰
«آیین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در نشستی که در پژوهشکده سیاستگذاری شریف برگزار شد با اشاره به اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات در این زمینه اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که دولت سیزدهم برای موضوع اقتصاد دیجیتال قائل است، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تشکیل شد.

وی افزود: ذیل این کارگروه که با حضور دستگاه‌های دولتی تشکیل شد، ۹ کارگروه از جمله کارگروه پلتفرم‌ها تشکیل شد که دبیرخانه آن را سازمان فناوری اطلاعات ایران به عهده گرفت. در این دبیرخانه با دعوت از ذینفعان حوزه از جمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و بخش خصوصی چالش‌های موجود مورد شناسایی قرار گرفت که موجب ارائه راهکارهایی در این زمینه شد.

منکرسی با اشاره به اقدامات این کارگروه اضافه کرد: چگونگی ورود کسب و کارهای دیجیتال به بورس و برداشتن موانع موجود در این مسیر از جمله موضوعاتی است که در کارگروه پلتفرم‌ها به آن پرداخته شده است.

وی گفت: موضوع بعدی، تنظیم‌گری پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی است که به دلیل تعارض منافع، چالش‌های زیادی را در بردارد. در این راستا با توجه به نقش جدیدی که برای سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان رگولاتور در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است، برای حفظ منافع فعالان حوزه، تلاش‌های بسیاری را انجام دادیم.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات تصویب «آئین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» را از جمله دستاوردهای دولت در زمینه رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و در خصوص خدمات حمایتی آن گفت: در این آئین‌نامه به عهده هفت دستگاه اجرایی، تکالیفی گذاشته است.

وی گفت: ۱۰ دستگاه نیز به عنوان همکار معرفی شده‌اند که در مجموع شامل دستگاه‌هایی مانند بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهاست.

منکرسی گفت: خدمات متنوع پرداخت، بسته‌های حمایتی تبلیغاتی شامل پیامک، سنجاق شدن در سکوها، خدمات لجستیکی و حمل و نقل کالا، ارائه خدمات زیرساختی و فنی، مشوق‌های مالیاتی مختلف برای کسب و کارهای خاص، اعطای تسهیلات، تخصیص نشان هویتی تأیید شده از جمله حمایت‌هایی هستند که توسط دستگاه‌های دولتی و سکوها به کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر