۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۴۴۱
پیام سردار جلالی به مناسبت روز دانشجو
سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با صدور پیامی فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری پایداری ملی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این پیام با اشاره به اینکه روح ۱۶ آذر روح ضداستکباری و ضدآمریکایی است، گفت: پس از انقلاب اسلامی نیز فضای دانشگاه‌ها به سمت تولید حقیقی علم و دانش حرکت کرده است و امروز توسعه علمی به یکی از مهمترین عناصر قدرت ملی کشور تبدیل شده است.

دشمن نمی‌تواند پیشرفت دانشجوی مسلمان و متعهد را تاب بیاورد

سردار جلالی با گرامی داشت همه شهدای علم و فناوری کشور به ویژه شهدای حوزه دفاعی و هسته‌ای کشورمان گفت: وقتی علم با تعهد همراه می‌شود ثمره آن شکست برای دشمنان است و همین عامل نیز باعث شده است تا آمریکای جنایتکار و رژیم سفاک صهیونیستی این شکست‌ها را تاب نیاورده و به صورت مستقیم اقدام به ترور شخصیت‌های علمی کشور همچون شهید فخری زاده، شهید احمدی روشن، شهید مجید شهریاری و ... کند.

جنس تهدیدات نوین علمی و فناورانه است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از این پیام با اشاره به رویکرد‌های اساسی پدافند غیرعامل در «صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها» آورده است: اساسا جنس تهدیدات نوین تهدیدات مبتنی بر توسعه علم و فناوری است و طراحی و اجرای الگو‌های دفاع غیرعامل نیز جز از طریق پیاده سازی راهبرد‌های علمی ممکن نخواهد بود.

سردار جلالی با تشریح نقش دانشگاه‌ها به عنوان دیده بان‌های بیدار رصد تهدیدات علیه کشور گفت: امروز پدافند غیرعامل در سطوح مختلف نیازمند دانش و فناوری بومی در عرصه‌های سایبری، الکترونیک، کالبدی، زیستی، شیمیایی، پرتوی، شهری و حوزه‌های ترکیبی است و ما نیازمند یک نهضت علمی در این عرصه و تقویت رصدخانه ملی تهدیدات در حوزه علمی و فناوری هستیم.

سوءاستفاده دشمن از فضای دانشگاهی ناکام خواهد ماند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان ضمن اشاره به برخی تلاش‌های مذبوحانه از سوی جریان‌های سیاسی خاص برای ورود به دانشگاه گفت: جنش دانشجویی، جنبشی اصیل، انقلابی و دغدغه‌مند پیشرفت ایران است و مطمئنا نیز سوءاستفاده دشمن ناکام خواهد ماند.

شهید باب الخانی دانشجوی شهید پدافند غیرعامل و مدافع حرم

وی در پایان این پیام ضمن گرامی داشت همه شهدای دانشجو از ابتدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای دانشجوی بسیجی، مدافع حرم و مدافع امنیت به ویژه شهید حمید رضا باب الخانی دانشجوی رشته پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر که در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید گرامی داشته و فرارسیدن روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر