۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۱۴۳۲
 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای حفاظت از خاک، همه نهادها باید همکاری کنند،‌ گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت یک میلیارد اصله نهال برنامه‌ریزی کرده است.

 به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، سید جواد ساداتی نژاد امروز در همایش روز جهانی خاک به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی درباره حفاظت از خاک اشاره کرد و گفت:‌ تامین امنیت غذایی در جهان وابسته به خاک است و هیچ مسئله‌ای در بخش کشاورزی مهمتر از این مسئله نیست.

وزیر جهاد کشاورزی افزود:‌ برای صیانت از خاک کشور برنامه ریزی شده است که یک میلیارد نهال در کشور کاشته شود، این نهالها در حفاظت از خاک می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

ساداتی نژاد همچنین با بیان اینکه آبخیزداری در حفاظت از خاک می تواند موثر باشد، گفت:‌ برای این منظور باید سالانه 10 میلیون هکتار اقدامات آبخیزداری در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه برای مراقبت و حفاظت از خاک باید همه نهادهای همت داشته باشند، گفت: مثلا درحوزه آموزش باید تولید محتوا داشت و برای فرهنگ سازی مواردی را در کتابهای درسی گنجاند.

ساداتی نژاد تصریح کرد که بدون حفاظت خاک امنیت پایدار غذایی ممکن نیست و باید به این میراث بین نسلی توجه ویژه داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ریشه سیلاب ها مخرب، طوفان شن، گرد و غبار و دیگر مشکلات محیط زیستی را تخریب خاک و بی توجهی به این مهم عنوان کرد و گفت: به همین دلیل باید برای مراقبت از آن همه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید نگاه مثبتی به حفاظت از خاک داشته باشد، تاکید کرد: مجلس هم در این زمینه باید اعتبارات مناسبی در نظر بگیرد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: با توجه به نگارش و توین برنامه هفتم توسعه ضرورت دارد ت وجه ویژه به خاک شده و اعتبارات لازم دیده شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: فائو در جمع بندی های خود در دهه اخیر اشاره دارد که جدی ترین اقدام برای حفاظت از خاک استفاده از تشکل های مردمی است.

امروز برنامه همایش روز جهانی خاک با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سالن خوشه این وزارتخانه برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر