۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۴۱۴
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۲۱ استان، بارش برف در مناطق کوهستانی و کاهش دما تا ۸ درجه‌ سانتیگراد در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزاش پایداری ملی به نقل از  ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۳ آذر) در گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در برخی مناطق جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۴ آذر) بارش در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ادامه خواهد داشت همچنین با فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گقته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ آذر) در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین سه‌شنبه در جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه‌شمالی و غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب خوزستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنج‌شنبه(۱۷ آذر) در غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی این چند روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: امروز و فردا(۱۳ و ۱۴ آذر) دما در نوار شمالی بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان از امروز تا چهارشنبه دریای خزر و سه شنبه تا پنج شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ آذر) نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعت‌ها بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۵ آذر) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ آذر) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دما ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر