۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۱۴۱۲
طبق یک نظر سنجی، نگرانی کارمندان از حوادث هکری همزمان با گسترش استفاده از ربات‌ها در مشاغل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط اندیشکده روسی کسپرسکی، کارمندان مصری معتقدند که هر چه روبات‌ها در انجام وظایف مختلف کاری بهتر عمل کنند، مشاغل کمتری برای انسان باقی می‌ماند.

اکثر کارکنان مورد بررسی (۷۵%) معتقدند که استفاده از ربات‌ها باید در بخش‌های مختلف گسترش یابد، اما آن‌ها نگرانی خود را از حوادث هکری نیز ابراز کردند.

ربات‌ها در سیستم‌های کنترل صنعتی و سایر سیستم‌های فناوری اطلاعات برای مقابله با فرآیند‌های تولید، جایگزینی کار دستی، افزایش کارایی و سرعت و بالا بردن کیفیت و عملکرد استفاده می‌شوند.

کسپرسکی مطالعه‌ای انجام داده است که در آن از کارکنان شرکت‌های تولیدی و سازمان‌های بزرگ در سراسر جهان در مورد عواقب افزایش استفاده از ربات‌ها نظرسنجی کرده و متوجه شد که کارمندان در مورد امنیت ربات‌ها و سیستم‌های خودکار در سازمانشان چه فکر می‌کنند. این نظرسنجی شامل شرکت کنندگانی از مصر، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و آفریقای جنوبی بود.

کارمندان افزایش سطح پذیرش ربات‌ها در سازمان خود را طی دو سال گذشته گزارش کرده اند. ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه گفتند که سازمان آن‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کند، در حالی که ۳۹ درصد گفتند که سازمان آن‌ها قصد دارد در آینده نزدیک از آن‌ها استفاده کند.

این نظرسنجی نشان داد که کارمندان پیش بینی می‌کنند به دنبال استفاده از روبات‌ها موارد بیکاری نیز افزایش خواهد یافت و هر چه روبات‌ها در انجام وظایف مختلف بهتر عمل کنند، کار‌های کمتری برای انسان باقی می‌ماند.

اکثریت قریب به اتفاق کارمندان در مصر (۹۴ ٪) معتقدند که روبات‌ها در نهایت جایگزین انسان‌ها در بخش‌های خود خواهند شد. انسان‌ها نیاز به دریافت دانش و مهارت‌های جدید دارند تا شغل خود را در مقابل روبات‌هایی که در همه بخش‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، از دست ندهند.

کارشناسان Kaspersky اقدامات زیر را برای محافظت از سیستم‌های کامپیوتری صنعتی در برابر تهدیدات مختلف توصیه می‌کنند:

• ارزیابی‌های امنیتی منظم سیستم‌های OT را برای شناسایی و حذف مسائل امنیتی دیجیتال بالقوه انجام دهید.

• ارزیابی مستمر آسیب پذیری را به عنوان مبنایی برای مدیریت موثر آسیب پذیری ایجاد کنید.

• به‌روزرسانی‌های به‌موقع اجزای کلیدی شبکه OT سازمانی اعمال وصله‌های امنیتی یا اجرای اقدامات جبرانی در اولین فرصت ممکن از نظر فنی برای جلوگیری از یک حادثه بزرگ که ممکن است میلیون‌ها هزینه به دلیل قطع تولید داشته باشد، حیاتی است.

• استفاده از راه حل‌هایی برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات برای تجهیزات جانبی صنعتی.

• با ایجاد مهارت‌های پیشگیری، تشخیص و واکنش، پاسخ به فن آوری‌های مخرب جدید و پیشرفته را بهبود بخشید.

آموزش تخصصی امنیتی در تکنیک‌های عملیاتی برای تیم‌های امنیتی فناوری اطلاعات و پرسنل مربوطه یک اقدام کلیدی مهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر