۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۱۴۰۷
مدیر سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم گبریسوس، (جمعه 12-2-2022) گفت که خلأهای موجود در استراتژی های مقابله با کووید-19 در سال جاری همچنان به ایجاد شرایط ایده آل برای ظهور یک نوع جدید ادامه می دهد، زیرا بخش هایی از چین شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری آریا، رویترز نوشت؛ اظهارات مدیر WHO نشان دهنده تغییر در لحن پس از ماه هاست که وی گفت جهان هرگز در موقعیت بهتری برای پایان دادن به همه گیری نبوده است.

تدروس دیروز جمعه گفت: «ما بسیار نزدیک هستیم که بتوانیم بگوییم مرحله اضطراری همه‌گیری به پایان رسیده است، اما هنوز به آن هدف نرسیده‌ایم.»

این سازمان تخمین می زند که حدود 90 درصد از جمعیت جهان به دلیل عفونت قبلی یا در نتیجه دریافت واکسن، تا حدودی در برابر کووید-19 مصونیت دارند.

تدروس گفت: «شکاف‌ها در آزمایش... و واکسیناسیون همچنان شرایطی را برای ظهور یک نوع جدید نگران‌کننده ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث مرگ و میر بسیاری شود.»

چین در حال ثبت رکورد تعداد مبتلایان به کووید-19 است و تعداد موارد نیز پس از ماه‌ها کاهش در انگلیس شروع به افزایش کرده است.

کاهش الزامات آزمایش COVID-19 و قوانین قرنطینه در برخی از شهرهای چین در روز جمعه با آمیزه‌ای از آرامش و اضطراب مواجه شد، زیرا صدها میلیون نفر در انتظار تغییر در سیاست‌های ملی ویروس پس از گسترش ناآرامی‌های اجتماعی هستند.

مری رمزی، مدیر برنامه بهداشت عمومی در NHS گفت: «در حالی که کووید-19 و آنفولانزا می توانند برای بسیاری عفونت های خفیف باشند، ما نباید فراموش کنیم که آنها می توانند باعث بیماری شدید یا حتی مرگ در آسیب پذیرترین اعضای جوامع ما شوند. »

سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست تا برای واکسینه کردن آن‌ها، روی دسترسی به افراد در معرض خطر، مانند افراد بالای 60 سال و افراد دارای مشکلات پزشکی تمرکز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر