۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۱۳۷۲
پیام سردار جلالی به مناسبت ۷ آذر:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری بازوی قدرتمند ایران اسلامی در عرصه اقتدار ملی است، اظهار داشت: حضور نداجا در آب‌های بین المللی مخابره پیام اقتدار به جهانیان است.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی فرارسیدن ۷ آذر، روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر دریادار شهرام ایرانی

فرمانده محترم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

چهار دهه از حماسه آفرینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه پرسنل ناوچه موشک انداز «پیکان» در نابودی توان دریایی رژیم بعث عراق می‌گذرد، حماسه‌ای که مدال افتخاری است به نشانه ایثار و جان فشانی‌های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان.

بزرگی و عظمت این حماسه را بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با نامگذاری این روز به نام نیروی دریایی در تاریخ ماندگار کرد تا شکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی سینه به سینه برای همه نسل‌های انقلاب اسلامی نقل شود.

در این میان، اما آنچه به نیروی دریایی ارتش جانی دوباره بخشید و سبب شد تا ققنوس وار از دامن خاکستر مقتدرتر از گذشته برخیزد، راهبرد مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای عزیز در رشد قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هم در خشکی و هم در دریا به طور همزمان است.

نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش تحقق ایده مقام معظم رهبری

به راستی تحقق ایده مقام معظم رهبری سبب شد تا این نیرو با نام نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به یکی از بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتدار ملی تبدیل شود.

بی شک نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی امروز حاصل سال‌ها توجه و برنامه‌ریزی در این حوزه راهبردی است. تأکیدات رهبر انقلاب بر "افزایش توان دریایی"، "ضرورت نگرش به نیروی دریایی به مثابه یک نیروی راهبردی"، "تأمین امنیت دریایی"، شرکت در مانورها، حضور در پایگاه‌های دریایی شمال و جنوب کشور، رونمایی از دستاوردهایی، چون ناوشکن جماران، و تجهیز و توانمندی ناوشکن‌ها این نیرو به شلیک موشک‌های کروز نمونه‌هایی از این توجه ویژه است.

نداجا نمود اتکا به توانمندی و دانش بومی در حوزه‌های دفاعی

قله‌ای که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی امروز بر آن ایستاده است و قابلیت‌های پشتیبانی، آفندی و پدافندی فعلی، نمود اتکا به توانمندی و دانش بومی دانشمندان، افسران و متخصصان حوزه‌های دفاعی کشور است که فعل خواستن را صرف و شعار ما می‌توانیم را به منصه ظهور گذاشتند.

حالا نه فقط آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، بلکه پهنه‌های آب‌های بین الملل و اقیانوسی در سراسر این کره خاکی به واسطه حضور این نیروی راهبردی شاهد مخابره پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

نقش آفرینی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در توسعه دریامحور

از سوی دیگر با توجه به راهبرد جمهوری اسلامی در توسعه دریامحور با اتکا بر سواحل و بنادر دریای عمان و جنوب شرق کشور، توسعه اقتصادی و زیرساختی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان محور دفاعی و امنیتی می‌تواند به این زیرساخت‌ها شکل دهد و این نیرو محور توسعه دریامحور قرار گیرد.

اهمیت توسعه ملاحظات پدافند غیرعامل در سواحل و دریا‌ها

سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای رسالت خود، آماده است تا با در اختیار قرار دادن تجارب و دانش خود با هدف توسعه ملاحظات پدافند غیرعامل در سواحل، دریا‌ها و شناور‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، ضمن توسعه دامنه امنیت و دفاع در بخش‌های کشوری و همچنین ارتقاء قابلیت‌های دفاع از کانون‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی در آب‌های نزدیک و دور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی، صنعتی و تجربیات گرانسنگ این نیرو، راه را برای توسعه دریامحور کشور همواره و ایمن سازد.

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در ایام دفاع مقدس و ادای احترام به همه جانبازان و ایثارگران این نیرو، برای جنابعالی و همه همرزمانتان در نداجا، آرزوی توفیق خدمت به مردم در ذیل سایه تدابیر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از پیشگاه ایزد منان خواستارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر