۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۱۳۴۲
شرکت «متا»:
شرکت «متا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام برای ساخت حساب‌های جعلی به منظور فریب دادن کاربران دیگر استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، ایندیپندنت نوشت؛ به گفته متا، ارتش آمریکا برای فریب دادن کاربران شبکه های اجتماعی، حساب‌های جعلی در فیس‌بوک و اینستاگرام ایجاد کرده است. کارشناسان امنیتی در متا، چند گروه از حساب‌های جعلی را در این پلتفرم‌ها پیدا کردند که ظاهراً به عنوان حساب‌های قانونی فعالیت می کردند. این حساب ها نه تنها در پلتفرم های متا بلکه در طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی دیگر از جمله توئیتر، یوتیوب و تلگرام وجود داشتند.

براساس تحقیقات انجام شده، از این حساب ها برای پیشبرد حمایت از غرب در سراسر جهان، طی سال‌ها استفاده شده است.

متا در آخرین گزارش خود که جزئیات تلاش های تیم های امنیتی این شرکت برای متوقف کردن چنین کمپین های فریبکارانه ای را توضیح می دهد، گفت: اگرچه افراد پشت این عملیات تلاش کردند هویت خود را پنهان کنند، اما تحقیقات ما ارتباط با افرادی در ارتش آمریکا را کشف کرده است.

فیس‌بوک شبکه کمپین‌های جعلی شبکه های اجتماعی را که جنوب غرب آسیا را هدف قرار می‌دهد به ارتش آمریکا نسبت داد و افزود که تقریباً ۳۹ حساب فیس‌بوک، ۱۶ صفحه، دو گروه و ۲۶ حساب کاربری را تنها در اینستاگرام حذف کرده است.

این پست ها روی طیف وسیعی از کشورها مانند افغانستان، الجزایر، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، سومالی، سوریه، تاجیکستان، ازبکستان و یمن متمرکز بود اما تا حد زیادی ناموفق بودند.

متا خاطرنشان کرد که این حساب‌ها در پلتفرم هایی از جمله توییتر، یوتیوب، تلگرام فعالیت داشتند و محتوایی مانند ویدیوها، مقالات، عکس ها و میم‌های مربوط به کشوری که روی آن تمرکز کرده اند، را منتشر می‌کردند.

در بیانیه متا آمده: افرادی که پشت این حساب ها بودند عمدتاً به زبان‌های عربی، فارسی و روسی درباره اخبار و رویدادهای جاری، از جمله نگرانی‌های مربوط به تروریسم و ​​تمجید از ارتش ایالات متحده و همچنین مطالبی در مورد همه‌گیری کرونا منتشر کردند.

براساس گزارشی که توسط محققان مستقل در Graphika و استنفورد انجام شده بود، این حساب‌ها برای مثال پیام‌های حامی غرب و ضد روسیه را ارسال و مردم را به وب‌سایت‌های ارتش آمریکا هدایت می‌کردند.اینجا بخوانید

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر