۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۱۲۸۲
پژوهشگر جمعیت در نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل:
پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان با بیان اینکه جمعیت و امنیت ملی مولفه‌های تاثیرگذار جنگهای آینده هستند، اظهار داشت: نهاد خانواده در کشور به شدت مورد تهدید است. از همین رو اتفاقاتی که منجر به تهدید می‌شود باید با جدیت مورد رصد و پایش قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پایداری ملی، دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته کشور با هدف تبیین نقش ها و وظایف زنان در موضوع پدافند غیرعامل برگزار گردید. در این نشست تخصصی به سه موضوع کلیدی خانواده امن مصون و پایدار با محوریت مادر، حجاب و عفاف اسلامی و امنیت در جامعه و همچنین جنگ جمعیت پرداخته شد.

صالح قاسمی، جمعیت شناس و پژوهشگر حوزه جمعیت و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به تهدیدات جدید دشمنان، جنگ جمعیت در جوامع امروزی مطرح است که در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان، سیاست‌های جمعیتی دقیقی را در دستور کار قرار داده‌اند. امروز پیری جمعیت یکی از موضوعات مورد توجه در دنیاست که نشان‌ از اهمیت این بخش در جامعه دارد.

وی، جمعیت را موتور محرک اقتصاد عنوان کرد و گفت: انتقال قدرت اقتصاد جهانی از کشورهای صنعتی به کشورهای نوظهور امری حائز اهمیت بوده که در این حوزه می‌توان به کشور ژاپن اشاره کرد. این کشور در مدت ۲۰ سال، تکنولوژی را جایگزین نیروی انسانی کرد و امروز سالخورده‌ترین کشور است. تجربه کشور ژاپن نباید در ایران پیاده شود چراکه تکنولوژی مکمل نیروی انسانی است و حفظ نیروی انسانی توانمند و جوان باید در اولویت قرار گیرد.

این جامعه‌شناس، با اشاره به پیک جمعیتی کشور براساس ارزیابی‌ها و شرایط حاکم بر جامعه، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به جمعیت و مقوله فرزندآوری، تنها با اتخاذ راهبردهای اساسی برای مقابله با تهدیدات جمعیتی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز غذا به سلاحی برای جنگ جمعیتی تبدیل شده و دشمن با تهدیدات زیستی، بیوتروریسم و تاثیرات اثبات شده تکنولوژی‌های نوین، در پی کاهش جمعیت و پیاده‌سازی اهداف شوم خود دارد.

پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان با بیان اینکه جمعیت و امنیت ملی مولفه‌های تاثیرگذار جنگهای آینده هستند، تصریح کرد: نهاد خانواده در کشور به شدت مورد تهدید است. از همین رو اتفاقاتی که منجر به تهدید می‌شود باید با جدیت مورد رصد و پایش قرار گیرد تا با بکارگیری راهکارهای ساده برای حفظ ساختار جمعیت، اقدامات موثری صورت پذیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر