۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۱۲۶۸
همزمان با دوازدهمین شنبه امید و افتخار، ۶ طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در پایتخت با حضور شهردار تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، در ادامه برنامه‌های شنبه‌های امید و افتخار ( یازدهمین) طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری از 6 طرح و برنامه عمرانی، آموزشی، علمی و گسترش همکاری‌های بین بخشی در حوزه ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران رونمایی می‌شود.

بهره برداری از دو پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران واقع در مناطق 18 و 20 از جمله این طرح هاست و تعداد پایگاه‌های مدیریت بحران تهران در سطح محلات به 105 پایگاه خواهد رسید.

همچنین از پنج دستگاه لرزه نگار درون چاهی که با هدف پایش مستمر حرکات گسل‌های پایتخت و شناخت گسل‌های پنهان در پنج پایگاه مدیریت بحران در عمق 50 متری اجرا شده بهره برداری خواهد شد و به این ترتیب امواج ناشی از حرکات گسل‌ها ثبت و به صورت برخط در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قابل دریافت است.

بر این اساس این طرح که در قالب تفاهم‌نامه امضا شده میان 9 سازمان و نهاد دولتی دارای مسئولیت با شهرداری تهران اجرا می‌شود، تیم‌های مشترک ارزیابی و سنجش ایمنی ساختمان‌ها در 22 منطقه تهران تشکیل شده و به بررسی میزان ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه تهران می‌پردازد.

رونمایی از برنامه پاسخ اضطراری طوفان، طرح جامع پدافند غیر عامل شهر تهران و دو کتاب جدید با عنوان‌های درس آموخته‌های سه دهه حوادث و بهداشت و ایمنی مواد غذایی در شرایط اضطراری از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

طرح ایجاد گروه‌های داوطلب مردمی مساجد (دوام مساجد) که در ادامه طرح داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام) تهیه شده است نیز از روز شنبه با فراخوان جذب داوطلبان در مساجد آغاز می‌شود.

بر اساس این طرح گروه‌های 7 تا 15 نفره داوطلبان در مساجد تشکیل می‌شود که با فراگیری آموزش‌های امداد و نجات، یاور امدادگران رسمی در حوادث خواهند بود.

انتهای پیام/

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر