۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۱۵۳
سردار جلالی در نشست تخصصی پدافند غیرعامل در صنعت حمل و نقل هوایی عنوان کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز در حوزه هوایی کشور اهمیت لایه های سایبری روزبه روز افزایش می یابد، خاطرنشان نمود: در همین راستا می بایست الگوهای پدافند سایبری نیز در این زیرساخت کلیدی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش پایداری ملی، پیش از ظهر امروز نشست تخصصی پدافند غیرعامل در صنعت حمل و نقل هوایی با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و جمعی از مسئولان هر دو سازمان به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد.

در این نشست سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تسلیت حادثه تروریستی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) این جنایات را محکوم و با خانواده های شهدا ابراز همدردی کرد.

راهبرد امروز دشمن جنگ ترکیبی و همه‌جانبه است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست با اشاره به اینکه امروز راهبرد دشمن علیه ملت ایران یک راهبرد ترکیبی و چندمولفه ای است، افزود: در این راهبرد دشمن تلاش دارد همه مولفه‌ها و نقاط قوت خود را علیه همه نقاط ضعف کشور به کارگیری کند هرچند که همواره با شکست مواجه شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه در این بین فضای سایبری یک فضای مشترک و به نوعی فصل اشتراک اعمال تهدیدات نوین است، ادامه داد: در برابر تهدیدات ترکیبی و چندلایه الگوهای پدافند غیرعاملی نیز باید ترکیبی و همه جانبه در نظر گرفته شود.

 کشور درگیر یک جنگ جهانی رسانه‌ای است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری ها و رفع آنها را جزو اهداف مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: در الگوی جنگ ترکیبی باید به حوزه رسانه و پدافند شناختی نیز توجه ویژه داشته باشیم چرا که امروز کشور ما در گیر یک جنگ جهانی رسانه ای شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه تروریسم رسانه ای وابسته به دشمن برای پیشبرد اهداف خود در مسیر تضعیف امنیت عمومی کشور از هیچ دروغی ابا ندارد، خاطرنشان نمود: حادثه تلخ حمله به آستان مقدس شاهچراغ(ع) به نوعی روشنگر واقعیت پلید اهداف و برنامه های دشمن تحت عنوان «ویران‌سازی ایران» است که قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

هدف دشمن ویران‌سازی ایران قوی است

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی نخبگان وظیفه سنگینی را بر عهده و بر دوش دارند، گفت: اینکه برخی به غلط حوادث اخیر را صرفا یک اعتراض اجتماعی قلمداد کنند نوعی بی بصیریتی است چرا که دشمن با یک کار ترکیبی و چندلایه به دنبال از بین بردن ایران قوی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به الگوی تهدیدات ترکیبی اشاره کرد و با بیان اینکه مهار تهدید از درون در اغلب کشورهای توسعه یافته در دستور کار است، گفت: لایه بعدی لایه آسیب پذیری های زیرساختی سایبری است.

سردار جلالی با بیان اینکه اغلب آسیب پذیری های سایبری قابلیت کشف و برطرف سازی دارند، گفت: در دستور العمل پیشگیرانه پدافند سایبری رفع این آسیب پذیری ها جزو اولویت های سطح یک است.

 زیرساخت‌های خدمات‌رسان به مردم در معرض تهدید دشمن هستند

وی با تاکید بر اینکه امروز زیرساخت هایی که به مردم خدمات بیشتری ارائه می کنند در معرض تهدید دشمن هستند،‌گفت: بر این مبنا زیرساخت‌های دارای اهمیت باید برنامه جامع تضمین و تدام کارکرد خدمات داشته باشند به نحوی که حتی در صورت اعمال تهدید نیز خدمات به مردم دچار وقفه نشود.

سردار جلالی به ضرورت طراحی پیوست های رسانه ای جهت مدیریت بحران رسانه‌ای ناشی از حملات سایبری نیز اشاره کرد و گفت: هر زیرساختی متناسب با ماموریت های خود باید این پیوست های رسانه را طراحی و در دستور کار قرار دهد چراکه دشمن تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی حملات خود، به امنیت روانی جامعه آسیب وارد کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز در حوزه هوایی کشور اهمیت لایه های سایبری روزبه روز افزایش می یابد، خاطرنشان نمود: در همین راستا می بایست الگوهای پدافند سایبری نیز در این زیرساخت کلیدی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی ارزیابی تهدیدات سایبری حوزه هوایی

سردار جلالی موضوع تشکیل کمیته تخصصی ارزیابی تهدیدات سایبری حوزه هوایی را نیز پیشنهاد کرد و گفت: این کمیته می تواند با به روزرسانی لیست تهدیدات و آسیب پذیری ها فرایند امن سازی و ارتقای پدافند سایبری در این زیرساخت را تسریع بخشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین موضوع تقویت مرزبانی زیستی در فرودگاه ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: شیوع ویروس کرونا تجارب و دستاوردهایی را در این زمینه برای کشور و حوزه هوایی پدید آورده است که ضرورت دارد سرلوحه کار قرار گیرد.

همچنین در پایان برخی از مسئولان حوزه هوایی کشور به طرح سوالات و دغدغه‌های خود در زمینه پدافند غیرعامل پرداختند.

توجه ویژه به موضوع پدافند غیرعامل در برنامه‌های توسعه ای حوزه هوایی کشور

همچنین در این نشست کاپیتان محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نقش ویژه صنعت هوایی کشور در فرایند توسعه و پیشرفت کشور به تحریم‌های ظالمانه دشمنان در این حوزه اشاره کرد و گفت: این صنعت از روز نخست مورد تهاجم و تهدید دشمنان بوده است.

محمدی بخش با تاکید بر اینکه حوزه هوایی کشور نقش ویژه ای در تسهیل مدیریت بحران در کشور دارد، به مساله کمبود آنتی بیوتیک در کشور در مقطعی اشاره کرد و گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری بخش هوایی کشور با همکاری سایر دستگاه‌ها در اسرع وقت توانستند این کمبودها را جبران کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سازمان در برنامه‌های توسعه ای خود موضوعات پدافند غیرعامل را به عنوان یک رکن مدنظر دارد، خاطرنشان نمود: تلاش داریم تا با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور در مسیر رفع آسیب پذیری ها و کاهش حداکثری اثر تهدید به پیش حرکت کنیم.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست، اینجا کلیک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر