۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۰۹۵۵
براساس گزارش‌های منتشر شده بیش از 12 مقام ارشد دولتی و نظامی اندونزی مورد هدف جاسوس‌افزار پگاسوس قرار کرفتند که متعلق به شرکت اسرائیلی NSO Group است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، آی 24 نوشت براساس گزارش‌های منتشر شده بیش از 12 مقام ارشد دولتی و نظامی اندونزی مورد هدف جاسوس‌افزار پگاسوس، شرکت اسرائیلی NSO Group قرار گرفتند. در این گزارش آمده شش نفر از این افراد به رویترز گفته اند که هدف این نرم افزارهای جاسوسی بوده اند.

مقامات که مورد جاسوسی قرار گشامل وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی ایرلانگا هارتارتو، یک مقام ارشد نظامی، دو دیپلمات محلی و مشاوران وزرای خارجه و دفاع اندونزی بودند.

طبق این گزارش به نقل از اپل و کارشناسان امنیت سایبری، قربانیان با استفاده از اکسپلویت ForcedEntry که برای هک از راه دور آیفون ها استفاده می شود، هدف قرار گرفته اند.

پگاسوس به مشتریان امکان کنترل کامل بر تلفن های هدف را می دهد، از جمله تصاویر، اسناد، تاریخچه چت و تماس، داده های موقعیت مکانی و کار با دوربین های آنها از راه دور.

سال گذشته گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات، روزنامه نگاران، فعالان و سیاستمداران در چندین کشور در سطح جهان با استفاده از این نرم افزارهای جاسوسی از جمله اسپانیا، لهستان و مجارستان تنها در اروپا هدف قرار گرفتند،‌ منتشر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر