۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۳۵
یک حمله هکری گسترده در پرتغال منجر به انتشار داده‌های خصوصی بسیاری از شهروندان و مقامات این کشور از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" بر اثر یک حمله هکری گسترده در پرتغال نام، شماره تلفن و شناسه، تاریخ تولد و آدرس ایمیل و حتی اطلاعات شخصی نخست وزیر پرتغال در «دارک وب» منتشر شد.

این روزنامه آلمانی نوشت: حمله سایبری جدید پرتغال را لرزاند. پس از حمله به خطوط هوایی پرتغال TAP، گروه هکری "Ragnar Locker" اطلاعات شخصی آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال را در "دارک وب" منتشر کرد. مارسلو ربلو دسوزا، رئیس جمهور پرتغال نیز تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته است.

دفتر نخست وزیر پرتغال اعلام کرد که یک شهروند به این مسئله اشاره کرده که اطلاعات خصوصی او در اینترنت قابل دسترسی است. بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی، روسای سرویس مخفی SIS و گارد ملی جمهوری‌خواه (GNR) و چندین نماینده پارلمان از جمله رئیس حزب پوپولیست راست‌گرای چگا هم قربانی این افشاگری شدند.

در مجموع، بر اساس اطلاعات این گروه هکری، اطلاعاتی در مورد حدود 1.5 میلیون مشتری در جریان این حمله در پایان ماه اوت فاش شد. به گزارش TAP، این شامل نام، شماره تلفن همراه و شناسنامه، تاریخ تولد و آدرس ایمیل است، اما جزئیات بانکی و شماره کارت اعتباری را شامل نمی شود. در رسانه ها همچنین در مورد مجموعه دوم اسناد تجاری از TAP صحبت می شود که حاوی اطلاعات حساس در مورد سایر خطوط هوایی از جمله لوفت هانزا است.

تازه همین چند روز پیش بود که دادستانی کل کشور پرتغال حمله سایبری به ستاد کل نیروهای مسلح این کشور را تایید کرد. بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا صدها سند محرمانه ناتو در جریان این حمله هکری به سرقت رفته و برای فروش در وب تاریک عرضه شده است. دو سال پیش هم Ragnar Locker تامین کننده انرژی EDP در پرتغال را هدف قرار داد. در آن زمان گفته می شد ده میلیون یورو باج خواسته شده است. به گزارش رسانه ها تنها اقدامات احتیاطی فنی در آن زمان مانع از خاموشی ها در پرتغال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر