۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۰۷۰۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اهتمام جدی دستگاه‌های استان را برای ارتقای ضریب امنیت شبکه‌های سایبری خواستار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای تراب محمدی در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان، با تاکید بر اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در عملکرد سازمان‌ها، از مدیران دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست برای بالا بردن ضریب امنیت شبکه خود اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

او با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از فضای مجازی برای تهدید و اخلال در امنیت سایبری کشور، بر لزوم برنامه­‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان برای آموزش و آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان به ویژه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.

او افزود: میزان پایش و رصد تهدید‌های سایبری در استان را باید افزایش دهیم چرا که همه دستگاه‌ها می‌توانند هدف حمله سایبری قرار گیرند و این مخاطرات باید جدی گرفته شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یادآور شد: هدف از ایجاد قرارگاه پدفاند سایبری و شورای فضای مجازی، رصد و پایش تهدید‌های مربوط به این حوزه است و دستگاه‌ها باید به صورت جدی در این زمینه پاسخگو باشند و ضمن پیش‌بینی حملات احتمالی، زیرساخت‌های سایبری دستگاه خود را ارتقاد داده و از آسیب‌های احتمالی بکاهند.

آقای محمد بیگ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اهمیت حوزه سایبری در عرصه‌های مختلف پرداخت و وظایف قرارگاه پدافند سایبری را تشریح کرد.

او با اشاره به اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور در مقابل انواع تهدیدها، اظهار کرد: با هدف تمرکز بر دفاع از زیرساخت‌های مهم استان در مقابل انواع تهدید‌های سایبری، قرارگاه پدافند سایبری تشکیل شده است.

او خاطرنشان کرد: این قرارگاه به‌عنوان متولی پدافند سایبری استان، رسالت مصون‌سازی و پایدارسازی سرمایه‌های سایبری از طریق پایش و تشخیص تهدید‌ها و آسیب‌ها، اعلام هشدار‌های لازم، تدوین شیوه‌نامه‌های پدافندی، آموزش و نهادینه‌سازی پدافند سایبری و دفاع حقوقی در برابر تهدید‌ها و حملات سایبری را برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر