۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۰۶۴۱
با حضور سردار رحیمی انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی به ریاست جواد قناعت استاندار و با حضور سردار رسول رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و سایر اعضای شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شد.

در این جلسه سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان خراسان جنوبی گزارشی از اقدامات قرارگاه زیستی ارائه کرد. در ادامه، دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از اقدامات قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا ارائه کرد.

روسای کارگروه های انرژی، زیربنایی و کشاورزی و امنیت غذایی نیز گزارشی از اقدمات خود ارائه کردند.
سردار رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تامین آب شهر بیرجند نمونه کاملی از رعایت مباحث پدافند غیر عامل است بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی برای کشور دارد که حلاوت آن در زمان بروز شرایط اضطراری حس می‌شود. تاکید بر اجرای بند ح تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از دیگر مواردی بود که وی به بیان آن پرداخت.

همچنین دستورالعمل های تهیه و مصوب شده در کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور در حوزه های زیستی، شیمیایی، مردم محور، شهری و دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل در استانها جهت ابلاغ به استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز سال ۱۴۰۱ را سال برنامه محور و بازدیدهای میدانی از برنامه های سال ۱۴۰۰ اعلام نمود و اولویت‌ها و تهدیدات پیش رو در حوزه پدافند غیرعامل و همچنین اولویت های پدافند در این زمینه را تشریح کرد.

لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از تکرار شیوع مجدد بیماری کرونا جهت برداشتن بار از دوش کادر درمان از دیگر مطالبی بود که سردار رحیمی به بیان آن پرداخت.

همچنین وی بر لزوم توجه به زیرساخت های رصد و پایش سلامت در مرزهای ورودی استان تاکید کرد.

هرگونه توسعه در زیرساخت‌ها باید متناسب با قوانین پدافند غیرعامل باشد

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در سخنانی اظهار داشت: پدافند غیرعامل برای کشور ما با توجه به موقعیت خاص و ویژه آن از اهمیت اساسی برخوردار است و باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی در خصوص پدافند غیرعامل و اهمیت آن در عرصه کنونی هم گفت: کشور ما در موقعیت و شرایطی ویژه و خاص از نظر جغرافیایی، اعتقادی، انقلابی و آرمانی است که همین موضوع باعث شده نگاه بیگانگان نسبت به این کشور خاص باشد.

استاندار با تأکید بر این که اهمیت موضوعات امنیتی و اطلاعاتی به ویژه پدافند غیرعامل باید در کشور ما خیلی جدی گرفته شود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی توسط دشمنان از جمله جنگ‌های نیمه سخت، سخت، نرم، اقتصادی، شناختی و ادراکی را بر علیه ما طراحی کرده اند.

قناعت با اشاره به اینکه شاید وقوع جنگ سایبری برای مدیران ما خیلی ملموس نباشد، اضافه کرد: در موضوع جنگ نرم و حمله‌های سایبری و اقلیمی مهمترین مسئله درک و فهم درست مدیران ما از شرایط موجود است و باید در اجرای طرح‌های مختلف، پیوست پدافندی لحاظ گردد.

وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل از مباحث کلیدی و حیاتی کشور است لذا باید هر لحظه آمادگی برای برخورد با تهدیدات را داشته باشیم و دستگاه‌های اجرایی نیز به این موضوعات به صورت ویژه بپردازند.

استاندار متذکر شد: جلسات و کارگروه‌ های ۱۱ گانه پدافند غیر عامل به شکل منظم و مرتب در استان برگزار شود و دستور العمل‌های ابلاغی از مرکز و طرح‌های تدوین شده درون استانی در این زمینه به نحو احسن و شایسته اجرایی گردد.

به گفته وی؛ لازم است هماهنگی و همکاری خوبی بین دستگاه‌ های متولی در زمینه پدافند غیرعامل در استان صورت بگیرد.

قناعت با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان، عنوان کرد: شهر بیرجند از نظر تعداد تخت بیمارستانی وضعیت خوبی دارد اما در شهرستان‌های استان وضعیت این گونه نیست و مهمترین مطالبه مردم از بنده در سفرهای شهرستانی درخواست اعزام پزشکی عمومی است و در زمینه بهداشت و درمان جزو استان‌های کم برخوردار هستیم.

وی همچنین کم آبی در خراسان جنوبی را موضوع و چالش جدی ذکر و اضافه کرد: برای رفع این مشکل پیگیر انتقال آب از خلیج فارس هستیم تا بتوانیم بخشی از آب صنایع استان را رفع کنیم.

استاندار با اشاره به مرز مشترک استان با کشور افغانستان هم گفت: این موضوع باعث شده که بالاترین حجم کشفیات مواد مخدر را در خراسان جنوبی داشته باشیم و آسیب‌های ناشی از این موضوع هم استان را متأثر ساخته است.

قناعت عنوان کرد: ضعف‌های زیرساختی در خراسان جنوبی به گونه‌‌ای است که راه‌های اصلی ما وضعیت مناسبی ندارد و کیفیت نامناسب و عدم دوبانده سازی محورهای مواصلاتی، رقم تصادفات را در این استان افزایش داده که جای نگرانی دارد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در شاخص‌های مختلف توسعه‌ای در زمینه اقتصادی در رتبه‌های‌های پایانی کشور قرار دارد و مردم این استان از نظر معیشتی وضعیت مناسبی ندارند.

استاندار با بیان اینکه وسعت زیاد خراسان جنوبی هزینه خدمات‌ رسانی به مردم را افزایش داده، اضافه کرد: بُعد مسافت و وسعت زیاد از موضوعات جدی و سخت ما در استان است که علاوه بر اینکه مردم ما را رنج می‌دهد و سختی‌ها و هزینه‌هایی را به استان تحمیل می‌کند.

قناعت با اشاره به مشکلات فرودگاه طبس از جمله عدم روشنایی برج مراقبت و باند آن در شب هم گفت: برای تأمین روشنایی این فرودگاه نیازمند مساعدت از مرکز هستیم.

وی از خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۲۰ هزار تن به عنوان نخستین تولید کننده زرشک در کشور یاد کرد و گفت: "زنگ" زرشک از بیماری های قارچی است که از یک دهه اخیر در بین درختان زرشک استان شیوع پیدا کرده که برای مبارزه مؤثر با این آفت نیازمند حمایت و تخصیص اعتبار از مرکز هستیم.

استاندار با بیان اینکه به لحاظ پدافندی اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی برای استان حیاتی و حساس است، اضافه کرد: اجرای این خط جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم هست و پیگیری‌ها برای اجرای آن توسط وزارت نفت در حال انجام است.

قناعت خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در سفر دوم رئیس جمهور، اعتبار لازم برای اجرای این خط را پیگیری کنیم.

وی خواستار تجهیز شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به دیزل برق اضطراری شد و گفت: به روز رسانی تجهیزات بازارچه مرزی ماهیرود استان ضروری است.

به گفته وی؛ تخصیص اعتبار برای تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد از درخواست‌های مهم استان است.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

در متن این حکم آمده؛" به استناد مفاد سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل، ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا و در اجرای مصوبات ابلاغی کمیته دائمی(شورای عالی) پدافند غیر عامل کشور، در خصوص مأموریت و وظایف شورای پدافند غیرعامل استان، جنابعالی را به سمت رئیس شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی منصوب می‌نمایم".

در ادامه این متن چنین قید شده؛" انتظار است حسب تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مصوبات کمیته دائمی و دستورالعمل‌ها و برنامه‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور، ارتقا و حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات، مورد توجه به اقدام قرار گرفته و در اجرای وظایف و مأموریت های محوله با اولویت فرهنگ‌سازی، پایداری و مصون سازی زیرساخت‌های کشور، اهتمام ویژه را معمول فرمایید".

بازدید از زیرساخت‌های سلامت استان خراسان جنوبی

سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهر بیرجند و سایر زیرساخت‌های حوزه سلامت استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

در این بازدید دکتر محمودی راد مدیر بیمارستان و دکتر موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سایر مسئولین بهداشت و درمان حضور داشتند.

بازدید از مجموعه تصفیه آب شهر بیرجند نیز از دیگر برنامه‌های سردار رحیمی در سفر به استان خراسان جنوبی بود. ایجاد استحکامات در زیرساخت‌های تصفیه‌خانه آب بیرجند از مهم ترین موارد مطروحه در این بازدید بود. در این بازدید مشخص شد که سازمان آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی نسبت به اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۰ عملکرد قابل قبولی داشته و ملاحظات مد نظر سازمان پدافند غیر عامل کشور که سال گذشته ابلاغ شده را به خوبی پوشش داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر