۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۰۴
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند قانون مقابله با حوادث زیستی و بیولوژیک هستیم، گفت: اینکه فقط حوزه سلامت را مسئول مقابله با حوادث بیولوژیک بدانیم خطای بزرگی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایسنا، فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی، گفت: تصویب ساز و کار لازم برای بهبود روش‌های نظارتی در حوزه سلامت به ویژه در حوزه دفاع در زمینه حملات سایبری از جمله مواردی است که باید هم مورد توجه مجلس و هم دولت قرار گیرد و ما در این زمینه نیازمند قانون مقابله با حوادث زیستی و بیولوژیک هستیم.

نماینده قزوین افزود: اینکه فقط حوزه سلامت را مسئول مقابله با حوادث بیولوژیک بدانیم خطای بزرگی است؛ امروز در دنیا از طریق پدافند غیرعامل و قوانین مقابله با حوادث بیولوژیک به ایجاد ساز وکار قانونی می پردازند. در این راستا ما در مجلس طرحی تحت عنوان «مرجعیت دانش در مقابل حوادث زیستی» داریم که اگر به سرعت در دستورکار مجلس قرار گیرد می تواند به دغدغه های نماینده سوال کننده از وزیر بهداشت پاسخ دهد.

محمدبیگی اظهار کرد: اگر این موضوع را قانونمند کنیم ساز و کارهای نظارتی بر حوزه‌های سلامت، امنیت غذایی و تهیه واکسن بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر لزوم  توجه وزیر بهداشت به موضوع طب سنتی نیز گفت: در این زمینه نیز طرحی در کمیسیون بهداشت مجلس در دست بررسی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نامه ای که در خصوص امضای ۲۵۰۰ نفر در خصوص واکسن کرونا مطرح شد مربوط به واکسن های فایزر و مدرنا بود که در ابتدا رهبر معظم انقلاب در این مورد حساسیت داشتند و این حساسیت برای مواضع بیولوژیک بسیار مورد توجه کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت قرار گرفت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: آنچه الان در مورد واکسن های سویه ووهان مطرح است آزمایشگاه های مرجعی است که برای پلتفرم های جدید انجام می دهند؛ بنابراین واکسن‌های قدیمی روی سویه‌های جدید آزمایش و سپس اجازه تزریق در سطح جامعه داده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر