۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۰۵۸۷
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خود مراقبتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود اظهار کرد: تجربه بیش از 2 سال مبارزه با کرونا در کشور نشان داده است موثرترین عامل در پیشگیری از ابتلا به کرونا خود مراقبتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، عدم حضور در تجمعات و انجام کامل واکسیناسیون است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری سلامت،دکتر مجید جعفری نژاد با اشاره به اینکه میزان مراجعه بیماران سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به مراکز درمانی در یک ماه اخیر در مناطق تحت پوشش دانشگاه افزایش داشته است خاطر نشان کرد: ضروری است که گروه‌های هدف نسبت به دریافت واکسن یادآور و یا تکمیل آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر هستیم، اما تزریق دز اول و دوم واکسیناسیون کرونا در استان در مقایسه با سطح کشوری در شرایط مناسبی قرار داریم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دُز اول و دوم واکسن کرونا در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی هم استانی‌ها روبرو شد، اما تاکنون حدود ۳۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی دُز سوم را دریافت کرده اند.

دکتر جعفری نژاد بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۹۸ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال در استان خراسان رضوی واکسن نوبت اول را تزریق کرده‌اند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیش از ۸۸ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۸۶ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر جعفری نژاد تاکید کرد: بیشتر افراد مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا و همچنین بیشترین موارد مثبت، از میان افرادی است که یا دارای واکسیناسیون ناقص هستند و یا واکسن دریافت نکرده اند، بر این اساس تأکید ویژه بر انجام و تکمیل به‌موقع واکسیناسیون کرونا داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر