۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۴۵
معاون وزیر بهداشت در جشنواره سلمان فارسی مطرح کرد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: نیازمند ساماندهی نظام پدافند زیستی و تقویت نظام دیده بانی سلامت برای تشخیص تهدیدات زیستی هستیم تا توان پاسخدهی سریع داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جشنواره به بیان اهمیت جایگاه پدافند غیرعامل در مواجهه با تهدیدات فراگیر زیستی پرداخت و اظهار داشت: یکی از تهدیداتی حائز اهمیت در دنیای امروز، بحث بیوتروریسم است که می تواند در قالب عمدی و جنگ زیستی بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: امروز با پیدایش بیماری‌های نوظهور و عوامل زیستی و حتی مصنوعی و ساخته دست بشر می‌توان گفت این تهدیدات از جمله تهدیداتی است که انسان به عنوان یک موجود فوق العاده موثر در فرآیند کنترل و اداره آن نقش ایفا می‌کند. ضمن آنکه هم براین عوامل تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر است. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه تهدیدات زیستی از ویژگی های متنوعی از جمله قدرت تکثیر بالا و امکان پنهانکاری برخوردار است، گفت: ویژگی دیگر این نوع تهدیدات، هزینه کم تولید و هزینه بالا برای مقابله است.

به گفته پناهی، اجزای چرخه پدافند زیستی طیف وسیعی را شامل می‌شود که شامل تجهیزات آزمایشگاه پیشرفته سطح 3 و 4 و نیروی آموزش دیده است.

وی خاطر نشان کرد: نیازمند ساماندهی نظام پدافند زیستی و تقویت نظام دیده بانی سلامت برای تشخیص تهدیدات زیستی هستیم تا توان پاسخدهی سریع داشته باشیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر