۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۰۰۴۴
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل خبر داد
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور از مشارکت حداکثری دانشگاه‌های کشور در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی،  پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی (خندق) صبح امروز دوشنبه 30 خردادماه در سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور، سردار دکتر غلامرضا جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر محمد علی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار دکتر حسنی آهنگر؛ فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم؛ رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، دکتر محمد مهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، سردار دکتر مهدی نژاد نوری؛ معاون عتف ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره دکتر رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل به تشریح اهداف و برنامه های این همایش پرداخت و اظهار داشت: اکنون که جشنواره علمی سلمان فارسی به پنجمین منزل رسیده است، شاهد جهت گیری مناسبی در آثار تولید شده جامعه علمی و نخبگان کشور در زمینه بومی سازی علم و فناوری پدافند غیرعامل هستیم.

وی  ادامه داد: در این دوره، شاهد مشارکت حداکثری دانشگاه های کشور بودیم، به طوری که قریب به 120 دانشگاه با محوریت دانشگاه های معین پدافند غیرعامل همچون دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه فارابی، دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشکده شهید مطهری در این زمینه با ما همکاری داشتند. 

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین حوزه‌های سایبری، کالبدی، شیمیایی، پرتوی، زیستی، الکترونیک، صنعت ملی و دفاعی، زیربنایی، انرژی و صیانت از مردم را از حوزه‌های این جشنواره عنوان کرد.

کلهر از تنوع آثار ارائه شده به پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی خبر داد و توضیح داد: بیش از 2000 اثر در قالب کتاب، ایده، اختراع، پایان نامه و ... به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که نسبت به دوره قبل بیش از 50 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته وی شناسایی، ارزیابی و تکریم دستاوردهای علم و فناوری در حوزه پدافند غیرعامل، کشف و هدایت استعدادها و ایجاد خلاقیت ها در جهت رفع نیازهای علمی پدافند غیرعامل، کمک به توسعه و تعمیق مفاهیم تخصصی این حوزه ، تسهیل و تسریع در دستیابی به مدیریت دانش پدافند غیرعامل و زمینه‌سازی جهت بهره‌برداری از توان و ظرفیت جامعه علمی در راستای مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور از جمله اهداف برگزاری این همایش است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر