۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۰۰۴۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره علمی سلمان فارسی مطرح کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه جایگاه خود را در درک مسئله پدافند غیرعامل به خوبی درک کرده و در حال فعالیت برای حله مسئله در این حوزه هستیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آنا، محمد مهدی طهرانچی در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی که صبح امروز در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: امروز با دنیایی مواجه هستیم که تحولات اجتماعی ویژگی‌های خاصی پیدا کرده و خوشبختانه در ایران اسلامی به برکت هدایت رهبری فرزانه مسیر توسعه کشور نمایان است و در این مسیر دشمنان از همه ابزارها برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند.

وی افزود: اکنون باید سربازانی را در کشور تربیت کنیم که دارای قوه تشخیص در شرایط مختلف باشند. طبق توصیه رهبر انقلاب دانشگاه مرکز تربیت قوه عاقله کشور است. لذا نمی‌توانیم با یکجا ایستادن به تربیت قوه عاقله تاثیرگذار در بحران‌ها اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حکمرانی در مواجه با اتفاقات نیازمند تحول است و دانشگاه یک اصل است. معتقدیم از دانشگاهی که زمانی در ایران فقط تقلید کننده علم بود باید به تولید علم برسیم و اکنون نیازمند دانشگاهی هستیم که وقتی دانش را کسب می‌کند با زیست بوم خودش ارتباط برقرار کند. پس دانشگاه باید از محیط دانشی برای حل مسئله به درک مسئله برسد. در جلسات مشترک با سازمان پدافند غیرعامل به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل با در دانشگاه به درک مسئله برسیم. اکنون ۲۰۲ واحد دانشگاهی موضوع پدافند غیرعامل را سرلوحه فعالیت‌های علمی قرار داده‌اند و در کل کشور این موضوع به طور گسترده مورد واکاوی قرار گرفته است.

طهرانچی عنوان کرد: در حقیقت درک مسئله پدافند غیرعامل در دانشگاه مطرح شد و دانشجویان بدون هیچ گونه اجباری توجه گسترده‌ای به آن کردند. مسئله اصلی در حوزه پدافند اقتصادی آسیب‌های فرهنگی اقتصادی است یعنی باید به فرهنگ در موضوعات اقتصادی توجه ویژه‌ای شود و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به طور گسترده‌ای به این موضوع پرداختند. بررسی فعالیت‌های دانشگاهی به کشور کمک می‌کند که موضوع پدافند غیرعامل را به مسئله ضروری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی درک مسئله را در کشور نهادینه کردیم می‌توانیم به حل مسئله برسیم. دانشگاه آزاد اسلامی به این می‌اندیشد که هم دانشگاه نرم را تولید کند و هم راه‌حل حل مسئله را ارائه دهد. به دنبال این هستیم که دانشگاه به جای اینکه آمادگاه پژوهشگران باشد بستر نظریه‌پردازی از سوی پژوهشگران باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آمادگی کامل داریم که از نقش خود را به طور کامل در زمینه شکل‌گیری فرهنگ پدافند غیرعامل عامل ایفا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر