۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۰۰۲۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیدار با وزیر ارتباطات ونزوئلا، گفت: در این دیدار درباره همکاری در حوزه‌های حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، راه‌اندازی پلتفرم‌های مشترک و توسعه پارک‌های فناوری اطلاعات گفت وگو شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیدار با  وزیر ارتباطات ونزوئلا، گفت: در این دیدار درباره همکاری در حوزه‌های حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، راه‌اندازی پلتفرم‌های مشترک و توسعه پارک‌های فناوری اطلاعات گفت وگو شد.

وی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: هفته گذشته میزبان فردی آلفرد نازارس، معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و خورخه مارند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس رگولاتوری ونزوئلا بودم. این دو مقام ونزوئلایی رئیس‌جمهور کشورشان را در سفر به کشورمان همراهی می‌کنند. در این دیدار هم من و هم وزیر ارتباطات ونزوئلا بخشی از ظرفیت‌های حوزه کاری خودمان را برشمردیم تا نقاط مشترک برای تفاهم را بیشتر بشناسیم.

وی افزود: ایران و ونزوئلا در گذشته روابط راهبردی بسیار خوبی داشته‌اند و با سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان و امضای قرارداد راهبردی ۲۰ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور سرعت خواهد یافت.

زارع پور گفت: زمینه‌های همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراوان است و هر یک از این زمینه‌ها می تواند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: آقای نازارس از اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود شدیدترین تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوانی در حوزه علم و فناوری دست پیدا کرده اظهار شگفتی کرده و معتقد بود در دوره جدید روابط دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات باید به تولید محصولات مشترک بیانجامد.

وی افزود: همچنین درباره همکاری در حوزه‌هایی چون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، راه‌اندازی پلتفرم‌های مشترک و همکاری‌ برای توسعه پارک‌های فناوری اطلاعات در کشورش با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران اظهار تمایل کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر