۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۰۷
استاندار تهران با بیان اینکه ذخایر آبی در استان نامطلوب است، گفت: ۳۷۰ مخزن آب در نقاط مختلف استان تهران ساخته می‌شود تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، محسن منصوری استاندار تهران در جریان سفر به شهرستان رباط کریم و بازدید از مخازن و خط انتقال آب به این شهرستان با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی در استان تهران اظهار کرد: ذخایر آب سدهای استان تهران ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که صرفه جویی مردم‌ را در مصرف آب می‌طلبد.

وی با اشاره به کارهای بزرگ آبی در استان تهران افزود: در جریان بازدید از شهرک صنعتی مامونیه در حاشیه شهر پرند، سفارش ساخت ۷۰ مخزن داده شده و ۳۷۰ مخزن بزرگ آبی دیگر در نقاط مختلف استان تهران ساخته خواهد شد تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار تهران تصریح کرد: مخازن آب به عنوان شاهکارهای مدیریتی مجموعه آب و فاضلاب است که در پدافند غیرعامل برخی مخازن ساخته شده است.

منصوری افزود: بحث فنی مدیریتی و اجرایی مجموعه آب و فاضلاب کارهای بزرگی را شروع کرده که اگر به نتیجه برسد قسمتی از نیازها و ضرورت ها را برطرف می کند.

وی با اشاره به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب پرند بیان کرد: برای تامین منابع برنامه ریزی کردیم که به محض تکمیل زیر ساخت تامین منایع هم حل می شود و به مشکلی بر نمی خوریم.

استاندار تهران در ادامه محوریت اصلی خط الغدیر دو را ۳۳ کیلومتر عنوان کرد و گفت: حدود ۲۹ کیلومتر آن اجرا شده است و الباقی آن تا ۳ ماه آینده تکمیل خواهد شد و در صورت تکمیل، ظرفیت جابجایی آب برای جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر