۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۹۹۹۱
بروز اختلال در سیستم کمپرسور یکی از واحدهای پالایشگاه بندر اشغالی حیفا باعث وقوع آتش‌سوزی در این تأسیسات شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، منابع محلی امروز (چهارشنبه) از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه بندر اشغالی حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های مخابره‌شده، حریق در این تأسیسات از فاصله دور هم قابل مشاهده بوده و ستون بلندی از دود غلیظ، منطقه را فراگرفته است.

همزمان رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که بخش «کراکینگ کاتالیزوری سیال‌بستر» در کمپرسور یکی از واحدهای پالایشگاه حیفا دچار مشکل شده که آتش‌سوزی را ایجاد کرده است.

شرکت صهیونیستی مالک پالایشگاه‌های «بی.زد.اِن» در فلسطین اشغالی با تایید وقوع حادثه در تأسیسات حیفا، اما مدعی شد که یک اختلال «چند دقیقه‌ای» و کوتاه مدت در بخشی از این پالایشگاه رخ داده و باعث انتشار دود شده است.

به نوشته وبگاه «حیفانیوز» در این بیانیه ادعا شده است که تأسیسات مذکور در پالایشگاه حیفا، طی مدت کوتاهی به حالت عادی بازگشته و کارشناسان مشغول بررسی علت حادثه هستند.

«سریت گولان» رئیس انجمن مدنی حفاظت از محیط زیست بندر اشغالی حیفا در بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز گفت: «ما مجموعه‌ای از نقص‌های مکرر در گروه بی.زد.ان را که منجر به آسیب به محیط زیست می‌شود را جدی می‌گیریم. ما انتظار داریم که وزارت حفاظت محیط زیست اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ما را بررسی کند تا اقدامات اجرایی سختگیران‌ ای علیه این شرکت انجام دهد. هفته آینده، انجمن حفاظت از محیط زیست در کمیته داخلی کنست شرکت خواهد کرد تا توالی حوادث در بی.زد.ان را به اعضای کنست ارائه دهد و این پیام را منتقل کند که ساکنان منطقه از آنها انتظار دارند تعطیلی این مجموعه تأسیسات در اسرع وقت را پیگیری کنند».

تصاویری که از فاصله نزدیک‌تر از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای شرکت مالک پالایشگاه حیفا، دود و آتش از بخش «فِلِر» (مشعل) خارج نمی‌شود بلکه ظاهرا از بدنه «اِستَک» (دودکش) این تأسیسات زبانه می‌کشد.

تکرار اینگونه حوادث در تأسیسات نفتی و گازی حیفا که هشدار و اعتراض مجدد مقام‌های صهیونیست محلی درباره برچیده‌شدن این تأسیسات را درپی داشته، در حالی است که در تاریخ چهارم خرداد نیز یک مخزن سوخت واقع در تأسیسات نفتی رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا، بار دیگر دچار حریق شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر