۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۸۶۱
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با صدور اخطار نهایی برای تخلیه واحدهای مجتمع مجاور گود حصارک کرج گفت: شهرداری کرج و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه ظرف دو هفته فرصت دارند تا مسکن جدید را پیش بینی کنند، شهرداری مبلغ ۵۰ میلیون و شرکت رفاه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت تامین خانه‌های جدید اختصاص خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، غفور قاسم پور در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرج که با محوریت تعیین تکلیف ساختمان مجاور گود حصارک کرج که با حضور قیومی معاون دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، نمازی مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، سعیدی سیرایی شهردار کرج و جمعی از شهرداران مناطق و شهرهای اقماری در فرمانداری کرج برگزار شد؛ گفت: حفظ جان شهروندان کرج برای ما در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم تعلل در اجرای قانون موجب تکرار حوادثی مشابه پلاسکو و متروپل شود و لذا این جلسه آخرین جلسه پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان مجاور گود کرج خواهد بود.

وی با اشاره به دستور استاندار در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت این مجتمع مسکونی ۷۲ واحدی بحران خیز تصریح کرد:  در چارچوب قانون وظایف مالک و شهرداری مشخص شده و با دادستان و رئیس کل دادگستری نیز هماهنگی قانونی صورت گرفته تا حرجی بر عدم اجرای قانون وجود نداشته باشد.

 رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان کرج گفت: آیا حتماً لازم است که پرونده ای در دستگاه قضایی باز شود؟ چرا که تصمیمات این طرح فوریتی، هیچ خروجی تا به امروز نداشته و مجبور به تعیین روز شمار برای تعیین تکلیف ساختمان گود حصارک کرج هستیم.

قاسم پور همچنین با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری کرج در اجرای مُر قانون گفت: سال گذشته شهرداری کرج لایحه ۳ و نیم میلیاردتومانی را در شورا مصوب کرد و مقرر شد طبق آخرین گزارش سازمان نظام مهندسی این ساختمان باید هر چه سریعتر تخلیه شود.

فرماندار کرج با تاکید بر ضرورت بکارگیری مشارکت ساکنان مجتمع مجاور گود حصارک کرج در تخلیه واحدهای فعلی گفت: در تعیین تکلیف ساختمان مجاور گود حصارک وظیفه قانونی داریم و تصمیمات مهمی در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

معاون استاندار در حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب،شهردار کرج و مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای رفاه مصوب کرد که با احساب ۷۲ واحد هر واحد ۱۵۰ میلیون تومان جهت اجاره و رهن مجتمع مسکونی جدید از سوی فروشگاه زنجیره ای رفاه صورت بگیرد.

فرماندار کرج با تاکید بر اینکه باید مسکن درخور شان شهروندان این مجتمع تهیه و تدارک دیده شود، گفت: علاوه بر این ۵  میلیون تومان نیز بصورت بلاعوض برای هزینه جابجایی به ساکنان این بافت اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: شهرداری کرج موظف است ظرف ۲ هفته با همکاری مجموعه فروشگاه زنجیره ای رفاه مسکن جدید را تامین کند و به موازات آن اطلاع رسانی لازم جهت تخلیه فوری صورت بگیرد.

قاسم پور تصریح کرد: این یک دستور است و ساکنان دیگر مختار به حضور در این بافت رو به تخریب نیستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر