۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۹۶۳۴
اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور با حضور رئیس سازمان بسیج در شیراز افتتاح شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری بسیج، آیین افتتاح «مراکز آموزش سواد» (رونمایی از ۵ مرکز آموزش سواد رسانه ای) با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین کشور در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، در این مراسم، ضمن اشاره به توانمندی‌های استان فارس در موضوعات مختلف، اظهار داشت: سعی ما بر این است که در موضوع فضای مجازی با اولویت تحقق سند ۱۰ ساله منطبق با فرامین مقام معظم رهبری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه زیرساخت در فضای مجازی از دیگر اولویت‌های ماست، تصریح کرد: راه اندازی زیرساخت‌های فنی با راه اندازی ۴ سامانه سخت افزاری، تشکیل و تقویت گردان‌های سایبری در سراسر استان، راه اندازی دستگاه‌های موضوع محور در پایگاه ها، ایجاد شورای نهضت سواد فضای مجازی، از خدماتی است که در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا در سپاه فجر فارس انجام شده است.

بوعلی با اشاره به تامین نیرو‌های متخصص در این حوزه ادامه داد: به سازمان فضای مجازی اختیار داده شده که از تمام نواحی چهل گانه استان، نیرو‌های متخصص را جذب نماید.

محمد صحت، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر فارس هم در ادامه این مراسم، با بیان اینکه سند اعتلای بسیج، بیانات مقام معظم رهبری و سند ۱۰ سال راه فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم تصریح کرد: برای قدرتمندیو تاثیرگذاری در فضای مجازی باید به تخصص داشته باشیم.

وی با اعلام تاسیس مرکز تخصصی فضای آموزشی سواد در شهر شیراز، به همکاری جهاد دانشگاهی با این سازمان اشاره کرد و گفت: فضای مجازی باید نیاز جامعه را دانست و تغییرات روزانه آن اشراف داشت، تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود بر اساس آن مرکز آموزشی فضای مجازی شهید استوار در شیراز راه اندازی شده است.

صحت با بیان اینکه برای تولید محتوا باید در این فضا به روز بود، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های مختلف اشاره کرد بعد از افتتاح مرکزی برای تولید این بازی‌ها و انیمیشن‌ها خبر داد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، وی با اشاره به تلویزیون‌های اینترنتی که این روز‌ها به مخاطبین زیاد جای تلویزیون‌های قدیمی را گرفته اند، با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی بنیامین حدود یک سال است که پخش آزمایشی خود را آغاز کرده، از افتتاح رسمی این شبکه خبر داد.

وی گفت: امروز برای اولین بار در کشور، یک پایگاه فضای مجازی در شیراز خبر داد و افزود: بحث حضور فعال بین المللی در این فضا، از رویکرد‌های این پایگاه در واحد خواهران و برادران است.

وی با بیان اینکه نیاز به حضور فعال گروه‌های جهادی در فضای مجازی احساس می‌شد، تصریح کرد: در این پایگاه مقاومت، این حضور رسانه‌ای خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر