۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۹۳۹۵
سردار جلالی:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نتیجه اعتماد و حمایت امام امت از ارتش، درخشش آن در همه‌ قضایای بعد از انقلاب بود.
به گزارش پایداری ملی در پیام سردار دکتر غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور آمده است؛

تعیین 29 فروردین‌ماه به نام روز ارتش از سوی امام خمینی (ره) به واقع یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین کارهای بزرگ ایشان بود چرا که هم‌پایه‌های بنیادین ارتش را مستحکم کرد و به آن رنگ بوی معنوی بخشید و هم به این نیروی نظامی تقدسی بخشید که ملت ایران، آن را از خود بدانند و برآن ببالند. این اقدام همچنین بسیاری از توطئه‌گران و خیال‌پردازان را که برای جدایی ارتش از ملت خواب هایی دیده بودند ناامید کرد.

به جرات می‌توان گفت ارتش پس از آن، هویتی جدید پیدا کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «فکر قلبی و عمیق امام (ره) بود که باید ارتش را حمایت کرد، باید ارتش را حفظ کرد، باید ارتش را تقویت کرد که انصافاً فکر درستی بود.»

نتیجه اعتماد و حمایت امام امت از ارتش، درخشش آن در همه‌ قضایای بعد از انقلاب بود. چه در دوران دفاع مقدس و چه در همه بزنگاه ها و حوادثی که در طول این سالها بر انقلاب گذشته است، ارتش نشان داد که در راه حفظ نظام اسلامی و ارزشهای آن با احدی تعارف ندارد و تا پای جان بر عقیده خود استوار است.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ارتش جمهوری اسلامی ایران که نظیر آن را در هیچ کجای جهان نمی توان یافت، تربیت افرادی در سطوح بالای معنوی و اخلاقی است. نامداری همچون شهید صیاد شیرازی، بابایی، دوران، کشوری و ... همه و همه در دامان ارتش جمهوری اسلامی رشد کرده، بالیدند، جاودانه و الگویی ماندگار برای نسلهای پس از خود شدند.

در توصیف شرایط امروز، از فرمایشات ولی امرمان حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز وام می گیرم که فرمودند: "امروز ارتش ما یک ارتش فکری، یک ارتش معنوی و یک ارتش دارای انگیزه‌های پاک و مقدّس است". این ویژگی ها را وقتی با رفتار ارتشهای سایر کشورهای جهان مقایسه کنیم، درخواهیم یافت که نظام مقدس جمهوری اسلامی چه تاثیرات شگرفی بر روح و جان ملت بزرگ ایران داشته است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها یکی از برکات این نظام مقدس است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز سرافرازتر، مدرن‌تر و قوی‌تر از همیشه به یکی از بازوان ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در تامین امنیت و عزت ملی در برابر جنگ ترکیبی، پیچیده و شناختی دشمنان علیه ملت ایران تبدیل شده است و نقش کلیدی را در تامین آسایش و پیشرفت برای مردمان این  مرز و بوم که شایسته بهترین‌ها هستند ایفا می‌کند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ارتش جمهوری اسلامی و شهدای والا مقام آنان، این روز عزیز را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و همه فرماندهان و برادرانم در ارتش سرافزار جمهوری اسلامی تبریک عرض نموده و برای ایشان از درگاه خداوند متعال توفیق خدمت در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر