۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۹۰۵۲
در روزهای اخیر گمانه زنی‌هایی درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مخفی آمریکا در اوکراین مطرح شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، اخیرا وزارت دفاع روسیه اسنادی را فاش کرده که حاکی از فعالیت مخفیانه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین هستند.

«ایگور کوناشنکوف»، از مقام های ارشد وزیر دفاع روسیه، می‌گوید «این اسناد نشان می‌دهند که در این ازمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین و با تامین مالی آمریکا، آزمایش‌هایی بر روی ویروس کرونای خفاش انجام شده است.»

به گزارش «rfi و opindia»، آیا آمریکا مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های زیستی مخفی را در اوکراین ساخته است که هدف آن توسعه سلاح‌های زیستی مجهز به گونه‌های تهاجمی سیاه‌زخم یا طاعون است، همانطور که تبلیغات روسی بیان می‌کند؟

در میانه تنش‌های اوکراین و روسیه، آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی با بودجه آمریکا در اوکراین توجه قابل ملاحظه‌ای را به خود جلب کرده‌اند؛ پس از روسیه، چین نیز ارتش آمریکا را به بهره برداری از آزمایشگاه‌های زیستی خطرناک در اوکراین متهم کرده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، بخشی از یک کنفرانس مطبوعاتی را در توییتر منتشر کرد که در آن از آمریکا خواسته بود «جزئیات مربوطه را در اسرع وقت» در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین منتشر کند.

این مقام وزارت خارجه چین می‌گوید «آمریکا ۳۳۶ آزمایشگاه در ۳۰ کشور تحت کنترل دارد، از جمله ۲۶ آزمایشگاه تنها در اوکراین؛ این کشور باید گزارش کاملی از فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی خود در داخل و خارج از کشور ارائه دهد و خود را تحت راستی‌آزمایی چندجانبه قرار دهد.»

بر اساس گزارش‌ها، در این تأسیسات، مقادیر زیادی ویروس خطرناک ذخیره می‌شود.

روسیه در جریان عملیات نظامی خود دریافته است که آمریکا از این امکانات برای اجرای طرح‌های نظامی استفاده می‌کند.

موضوع قابل توجه این است که در پی این افشاگری ها، «ویکتوریا نولاند»، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا، به نوعی اذعان کرده که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین در حال کار بر روی توسعه سلاح‌های زیستی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر