۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۸۳۷۲
استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: عده‌ای در استان از ورود ما به مرزها و ورود نیروهای انقلابی به حوزه‌های مدیریت احساس خطر می‌کنند و در همین راستا تخریب‌های رسانه‌ای را شروع کرده‌اند هر چند از پشت پرده‌ اینها هم خبر داریم اما متوقف به این بازی‌ها نخواهیم شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: پروژه‌های متعددی در سطح کشور و استان کردستان اجرا شده که کمترین توجهی در اجرای پروژه‌ها به پدافند غیرعامل نشده است.

وی از آمادگی کامل خود برای هرگونه حمایت و کمک به مدیرکل پدافند غیرعامل استان در خصوص اجرای برنامه‌ها خبر داد و گفت: هر کمکی که در راستای تقویت این بخش از ما بخواهید، نیروها و بخش‌های مختلف مدیریتی را پای کار خواهیم آورد.

استاندار کردستان اضافه کرد: موضوع پدافند غیرعامل باید در استان برجسته‌سازی و تبدیل به یک گفتمان مدیریتی شود و از انزوای فعلی خارج شود.

به گفته وی، طی یکی دو دهه اخیر موضوع پدافند غیرعامل در کشور خیلی جا افتاده است، اما هنوز جای کار دارد ولی در استان‌ها نیاز به کار بیشتر دارد.

زارعی‌کوشا با تاکید بر این نکته که پدافند غیرعامل باید با گفتمان‌سازی زمینه همه پروژه‌ها و کارها شود، گفت: در این راستا همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند.

وی گفت: در آذر ماه امسال که به عنوان استاندار به کردستان آمدم پوشش واکسن کرونا زیر ۶۰ درصد بود اما در حال حاضر با تلاش و جدیتی که شکل گرفت به سطح قابل قبولی رسیده است.

استاندار کردستان اضافه کرد: برنامه جدیدی در راستای پوشش 100 درصدی واکسن کرونا در علوم پزشکی شروع شده که می‌تواند یک الگو برای کل کشور باشد.

وی در ادامه از مرز به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه رونق اقتصادی استان و کل کشور نام برد و گفت: مرز از اهمیت زیادی برخوردار است و برای ساماندهی آن برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که با سرعت هرچه تمام‌تر جلو خواهد رفت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به نظر ما وضعیت امروز مرزهای کردستان در شأن مردم این استان به ویژه مرزنشینان نیست، طرح‌هایی برای ساماندهی مرز از گذشته تدوین شده که دستورات لازم را برای بروزرسانی و اجرای کامل آن صادر شده و در حال حاضر معاون عمرانی استانداری نیز در مرز مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه ساماندهی شوند با توجه به اختیاراتی که از طریق رئیس جمهور به استانداران مناطق مرزی داده شده است به نظر می‌رسد اتفاقات بسیار خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی و ارتقای معیشت مردم در کردستن خواهد افتاد.

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر مرز باشماق مریوان در حوزه صادرات و واردات رتبه اول کشور دارد و این جایگاه می تواند بسیاری از مشکلات را در سطح کشور حل کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف در راستای توسعه و رفع مشکلات استان کلید خواهد خورد، گفت: عده‌ای در استان از ورود ما به مرزها و ورود نیروهای انقلابی به حوزه‌های مدیریت احساس خطر می‌کنند و در همین راستا تخریب‌های رسانه‌ای را شروع کرده‌اند هر چند از پشت پرده‌ اینها هم خبر داریم اما متوقف به این بازی‌ها نخواهیم شد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: مردم کردستان جز وفادارترین و اصیل‌ترین مردم ایران هستند و حق بزرگی به گردن مسوولان دارند لذا باید بهترین خدمات را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: باید با خدمت بیشتر، فرصت تلاش دشمنان در ناامید کردن مردم را بگیریم، با جدیت کارهای استان را پیگیری خواهیم کرد و به آینده استان بسیار امیدواریم و نگاه ویژه دولت به استان را یک فرصت مغتنم برای توسعه هرچه بیشتر آن می‌دانیم.

استاندار کردستان در ادامه به اتفاق ناگوار واژگونی و انفجار تانکر حامل سوخت مازوت در حسین‌آباد اشاره کرد و با تسلیت به خانواده جان‌باختگان این حادثه، گفت: آسیب‌های جانی و مادی زیادی به مردم این شهر وارد شد که پیگیر هستیم این نقاط حادثه‌خیز را حذف شود.

وی تصریح کرد: معتقدیم وقتی کاری را در موقع خود رها می‌کنیم باید منتظر عواقب آن باشیم، ۱۷ سال پیش به واسطه یک اتفاق در کنار سد قشلاق بار ترافیکی تانکرها به محدوده شهر حسین‌آباد انتقال یافت و سوال این است بعد از ۱۷ سال چه کاری انجام شده و چه اصطلاحاتی در کنار سد قشلاق انجام گرفته است؟

گفتنی است؛ معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل کردستان را به اسماعیل زارعی‌کوشا تقدیم کرد و همچنین از کتاب جامع پدافند غیرعامل کردستان رونمایی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر